|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CAN EYÜP ÇEKİÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tarih öğrenimi gören öğrencilerin Türkiye'nin güncel sorunları ile Türkiye'de tarihçilik mesleği arasındaki ilişkiyi görmelerini sağlamak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tarihsel araştırma yapabilir |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin çerçevesinin çizilmesi ve tanıtılması | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 2 | Türkiye'nin güncel siyasal konularının tarihsel arkaplanının değerlendirilmesi | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 3 | Türkiye'nin güncel ekonomik konularının tarihsel arkaplanının değerlendirilmesi | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 4 | Türkiye'nin güncel siyasal, toplumsal, iktisadi, kültürel sorunları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 5 | Türkiye'deki popüler kültür anlatıları ile edebi anlatılar arasındaki ilişkileri ortaya koymak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 6 | Türkiye'nin güncel sorunlarına tarih yazımı bağlamında bakmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 7 | Türkiye'nin güncel sorunları ve tarihçiliğin konumu arasındaki bağlantıyı kurmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tarihçilik mesleğinin güncel durumu ile Türkiye'nin güncel sorunları arasında ilişki kurmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 10 | Türkiye'deki güncel siyasi sorunların tarih yazımına etkisini tartışmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 11 | Türkiye'deki güncel iktisadi sorunların tarih yazımına etkisini tartışmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 12 | Türkiye'deki güncel toplumsal sorunların tarih yazımına etkisini tartışmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 13 | Uluslararası sorunların, Türkiye'de tarihi yazımı üzerine etkilerini tartışmak | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 14 | Öğrenci sunumları | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 15 | Öğrenci sunumları | Tümevarım, tümdengelim, anlatım, soru cevap, sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oktay Özel, Dün Sancısı: Türkiye'de Geçmiş Algısı ve Akademik Tarihçilik, Kitap Yayınevi, 2009. | |
| 2 | Hasan Akbayrak, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Tarih Yazımı Milletin Tarihinden Ulusun Tarihine (İstanbul: Kitabevi, 2012) | |
| 3 | V. Türk Kültürü Kongresi Cumhuriyetten Günümüze Türk Kültürünün Dünü, Bugünü ve Geleceği (17-21 Aralık) Tarih, Tarihçilik, Tarih Yazımı Cilt-III (Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları,2005) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 76 | ||