|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKİ ÖZGENER (sozgener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, FERDA ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yönetim biliminin tarihsel gelişimini, örgüt kuramlarını ve bu kuramların sosyolojik ve felsefi temellerini açıklamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yönetim biliminin tarihsel gelişimi hakkında konuşabilir |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-5 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Yönetim ideolojilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Örgüt teorilerini açıklayabilir bu alanda karşılaştırmalar yapabilir |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Örgüt teorilerinin felsefi ve sosyolojik temellerini tartışabilir |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders yönetimin tanımı ve fonksiyonlarını, tarihçesini ve ideolojilerini, organizasyon teorilerini, Z teorisini, kaos kuramını, adaptasyon teorilerini, modern ve postmodern yönetimi kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim bilimi, yönetim kavramı, yönetim biliminin özellikleri, amaçları ve önemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
2 | Yönetici, yönetim düzeyleri ve yönetici rolleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
3 | Geleneksel yönetim anlayışı öncesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
4 | Klasik yönetim teorisi (Taylor) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
5 | Klasik yönetim teorisi (Fayol) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
6 | Klasik yönetim teorisi (Weber) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
7 | Neo-Klasik yönetim teorisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Neo-Klasik yönetim teorisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
10 | Klasik ve Neo-Klasik yönetim teorileri arasındaki farklılıklar; yönetim ideolojileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
11 | System approach | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
12 | Durumsallık yaklaşımı (Çevre araştırmaları) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
13 | Durumsallık yaklaşımı (Teknoloji araştırmaları) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
14 | Klasik ve Modern yönetim teorileri arasındaki farklılıklar; yönetim ideolojileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
15 | Z Teorisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KOÇEL, T. (2018), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Basım A.Ş. | |
2 | KESKİN H.ve diğerleri (2016), Örgüt Teorisi, Ankara: Nobel Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
KOÇEL, T. (2018), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Basım A.Ş. KESKİN H.vediğerleri (2016), Örgüt Teorisi, Ankara: Nobel Yayınevi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 5 | 6 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |