|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FERDA ÜSTÜN (ferdakervanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, FERDA ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Karar vermede fonksiyonel ve stratejik işletme alanlarını bütünleştirmek, stratejik yönetim süreci ve alternatif stratejiler hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Stratejik yönetimin temel kavramları ve sürecini anlatabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Stratejik yönetimle ilgili güncel konuları tartışabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Stratejik yönetimin fonksiyonel yönetimden farkını kıyaslayabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Stratejik planlama sürecinde yapılan hatalar ve bunların nasıl düzeltileceğini açıklayabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Stratejik yönetimle ilgili temel kavramlar; stratejik karar verme; stratejik yönetim modeli; SWOT analizi (iç ve dış çevre analizi); alternatif stratejiler geliştirme (temel stratejiler, rekabet stratejileri, fonksiyonel stratejiler, uyum ve etkileme kapsamında stratejiler, küresel stratejiler), alternatifleri değerlendirme ve strateji seçimi (portföy analizi, portföy matrisleri); seçilen stratejinin uygulanması (hizmet sunum ve destek stratejilerinin ve birim eylem planlarının geliştirilmesi); kamu ve özel sektörde stratejik yönetim, sorunlar çözüm önerileri; kurumsal yönetim/yönetişim; örnek olay analizleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Stratejik yönetim ve temel kavramlar | Anlatma |
2 | Stratejik yönetimin özellikleri, stratejinin avantajları ve dezavantajları | Anlatma |
3 | Stratejik yönetim ve fonksiyonel yönetim arasındaki farklılıklar | Anlatma |
4 | Amaç kavramı ve işletmenin temel amaçları (ekonomik ve sosyal); Stratejik niyet hiyerarşisi | Anlatma |
5 | FÜTZ analizi (İç çevre analizi) | Anlatma |
6 | FÜTZ analizi (Dış çevre analizi) | Anlatma |
7 | Stratejinin belirlenmesi, temel işletme stratejileri, rekabet stratejileri, fonksiyonel stratejiler | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stratejinin seçimi, 7S analizi | Anlatma |
10 | Stratejinin uygulanması | Anlatma |
11 | Stratejik kontrol | Anlatma |
12 | Güncel stratejik konular | Anlatma |
13 | Stratejik planlama sürecinde yapılan hatalar ve çözüm önerileri | Anlatma |
14 | Kurumsal yönetişim | Anlatma |
15 | Vaka çalışması | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ülgen, Hayri; Kadri Mirze; İşletmelerde Stratejik Yönetim; Literatür Yayıncılık, İstanbul 2008. | |
2 | trategic Management: Competitiveness and Globalization”, Michael A. Hitt, R. Duane Ireland and Robert E. Hoskisson, Fifth Edition, Hardcover: Southern West, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Makale ve Örnek Olay incelemesi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |