|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA ÜNSALAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; nitel araştırma metodolojisi hakkında bilgi vermek, nicel metodoloji ile arasındaki farklılıkları ortaya koymak ve nitel araştırma yöntemlerini ayrıntılı bir şekilde incelemektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nitel araştırma yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi verebilir |
PÇ-3 Yönetim ve organizasyon alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-9 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farkları tanımlayabilir |
PÇ-3 Yönetim ve organizasyon alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-6 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | nitel araştırma yöntemlerini çalışmalarında uygulayabilirler |
PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-6 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-8 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders kapsamında; derinlemesine görüşme, doküman incelemesi, odak grup görüşmesi, gözlem, söylem analizi, anlatı yöntemi, fenomenoloji, etnografya, örnek olay yöntemi konuları ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nitel araştırma hakkında genel bilgiler | Anlatım ve tartışma |
2 | Nitel araştırma süreci | Anlatım ve tartışma |
3 | Derinlemesine görüşme | Anlatım ve tartışma |
4 | Derinlemesine görüşme | Anlatım ve tartışma |
5 | Doküman İncelemesi | Anlatım ve tartışma |
6 | Odak grup görüşmesi | Anlatım ve tartışma |
7 | Gözlem | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Söylem Analizi | Anlatım ve tartışma |
10 | Anlatı Yöntemi | Anlatım ve tartışma |
11 | Fenomenoloji | Anlatım ve tartışma |
12 | Etnografya | Anlatım ve tartışma |
13 | Örnek olay incelemesi | Anlatım ve tartışma |
14 | Eylem araştırması | Anlatım ve tartışma |
15 | Nitel veri analizi | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yıldırım , A ve Şimşek H. (2005), Sosyal Bİlimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yıldırım , A ve Şimşek H. (2005), Sosyal Bİlimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 5 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 14 | 4 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |