|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİNER KAYA (tekiner.kaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TEKİNER KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevreye duyarlı işletme yönetimi ve işletmecilik konusunda bilgi vermek, bilinç oluşturmak ve işletmelerde bu konuda değişimin başlamasına katkıda bulunmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre Konularında bilinç oluşturmak |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-3 Yönetim ve organizasyon alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Çevre, çevre sorunları, çevre bilincinin gelişim ile ilgili bilgiler vermek |
PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-6 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-9 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Çevreye duyarlı kalite yönetimi anlayışı kazandırmak |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-7 Kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarda çalışabilir. PÇ-9 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-12 Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile üniversitelerde, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar, çevre sorunları,nedenleri, çevre bilincinin gelişimi,Türkiyede ve Dünyada çevre bilincinin gelişimine neden olan yayınlar, toplantılar, gelişmeler, İşletmelerde çevre bilincinin gelişimi, çevreye duyarlı yönetim, stratejik çevre yönetimi, çevre yönetiminde kullanılan araçlar, ÇED, Çevresel Denetim, ÇDY' in Faydaları ve Kısıtları, Çevreye Duyarlı İşletmecilik: ÇD üretim, Pazarlama, Muhasebe ve Finansman,İnsan Kaynakları Yönetimi, İletişim, Halkla İlişkiler ve Ar-Ge. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar, | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
2 | Çevre sorunları,nedenleri | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
3 | Çevre bilincinin gelişimi,Türkiyede ve Dünyada çevre bilincinin gelişimine neden olan yayınlar, toplantılar, gelişmeler, | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
4 | İşletmelerde çevre bilincinin gelişimi, +ödev | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
5 | Çevreye Duyarlı yönetim | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
6 | Stratejik çevre yönetimi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
7 | Çevre yönetiminde kullanılan araçlar ve ÇED, Çevresel Denetim +ödev | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | ÇDY' in Faydaları ve Kısıtları | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
10 | Muhasebe ve Finansman ve İnsan Kaynakları Yönetimi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
11 | Halkla İlişkiler ve Ar-Ge | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
12 | Dönem Ödevlerinin Sunumu ve Tartışılması | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
13 | Çevreye duyarlı kalite yönetim sistemleri | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
14 | Sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir işletme yönetimi | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum |
15 | Vaka analizleri | Anlatma yöntemi, makale eleştirisi, grup çalışması, sunum, vaka analizi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A. Asuman Akdoğan, Çevreye Duyarlı Yönetim ve İşletmecilik, Kayseri; Kayseri Ticaret Odası Yayınları, 2003 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, slaytlar, güncel yayınlar, online kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 7 | 6 | |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 5 | |
5.Rapor | 1 | 5 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 5 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 11 | 11 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |