|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DURDU MEHMET BİÇKES (dmbickes@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Veri-bilgi ile ilgili temel kavramları vererek, işletmelerde çalışanlar için bilginin ve bilgi yönetiminin önemini ortaya koymak, çeşitli alanlarda bilgi yönetim sistemleri örnekleri ile öğrencileri çalışma hayatına hazırlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgi yönetimin temel kavramları ve süreci öğrenilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-5 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. PÇ-9 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bilgi yönetimi ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-5 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. PÇ-6 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrenen örgütler ve örgütsel öğrenme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-5 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. PÇ-6 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-9 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilginin Epistomolojik kökenleri; Bilgi kavramı ve bilgi yaratma süreci; Bilgi yönetimi; Örgütsel öğrenme, Bilgi kodlama süreci, Bilgi transferi, Bilgi paylaşımı; Bilgi ekonomisi ve entelektüel sermaye. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilginin Epistomolojik kökenleri. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 2 | Bilginin Epistomolojik kökenleri. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 3 | Bilgi kavramı ve bilgi yaratma süreci. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 4 | Bilgi kavramı ve bilgi yaratma süreci. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 5 | Bilgi yönetimi. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 6 | Bilgi yönetimi. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 7 | Örgütsel öğrenme. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilgi kodlama süreci. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 10 | Bilgi transferi. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 11 | Bilgi paylaşımı. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 12 | Bilgi paylaşımı. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 13 | Bilgi ekonomisi ve entelektüel sermaye. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 14 | Bilgi ekonomisi ve entelektüel sermaye. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 15 | Vaka çalışması. | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Becerra-Fernandez, I., & Sabherwal, R. (2014). Knowledge management: Systems and processes. London: Routledge. | |
| 2 | Külcü, Ö. (2018). Bilgi kuramı ve bilgi yönetimi: kuramsal bilginin oluşumu ve toplumsal bilgiye dönüşümü. İstanbul: Hiperlink. | |
| 3 | Barutçugil, İ. (2002). Bilgi Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık. | |
| 4 | Şener, E. (2020). Dijital Çağda Bilgi Yönetimi. İstanbul: Efe Akademi. | |
| 5 | Yanık, A. (2017). Yeni Bilgi Yönetimi. İstanbul: Ekin Basım Yayın Dağıtım. | |
| 6 | Dalkir, K. (2017). Knowledge management in theory and practice. New York: MIT press. | |
| 7 | Yazıcıoğlu, O. vd. (2016). Bilgi Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, Makale ve Örnek olay incelemesi. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||