|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN KAPLAN (mkaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DURDU MEHMET BİÇKES, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin organizasyonun farklı seviyelerinde (bireysel, grup, firma ) ve organizasyonlar arasında oluşacak çatışma ve problemlerin etkin bir şekilde yönetilmesi için gerekli müzakere teknikleri ve çatışma yetenekleri konusunda bilgilendirilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çatışma yönetimi için gerekli müzakere teknikleri ve çatışma yeteneklerini tanır. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-12 Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile üniversitelerde, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı durumlarda nasıl müzakere edeceğine ve problemleri nasıl çözeceğine karar verir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-9 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Organizasyonun farklı seviyelerinde (bireysel, grup, firma ) ve organizasyonlar arasında oluşacak çatışma ve problemleri etkin bir şekilde yönetir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çatışma kavramının temelleri. birey, grup, ve firmalar arasındaki çatışmalar. çatışmaların nedenleri, türleri ve çözümlenmesi. çatışma yönetimi ve müzakerelerin temel prensipleri. Farklı müzakere modelleri. Örgütlerde çatışmaların etkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müzakerelerin Doğası Karşılıklı Bağımlılık | Konu anlatımı ve tartışma |
2 | Dağıtımsal Pazarlık Stratejisi ve Rekabet Taktikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Bütünleştirici Müzakere ve Taktikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Müzakere Planlama ve Strateji | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | Çatışma Yönetimi Kavramları Çeşitli Bakış Açılarına Göre Örgütsel Çatışmalar | Konu anlatımı ve tartışma |
6 | Müzakerelerde Duygu ve Algı Yönetimi | Konu anlatımı ve tartışma |
7 | Örgütlerde Başlıca Çatışma Nedenleri Ve Çözüm Stratejileri | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müzakerelerin Kesilmesi Ve İletişim | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Müzakerelerde Etileme ve İkna | Konu anlatımı ve tartışma |
11 | Müzakerelerde Üçüncü Taraf Müzakerelerde Güç | Konu anlatımı ve tartışma |
12 | Müzakerelerde Ve Kişisel/Bireysel Farklılıklar | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Müzakerelerde Etik Problem Çözme Teknikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Uluslararası Kültürlerde Müzakere | Konu anlatımı ve tartışma |
15 | Genel Değerleme | Konu anlatımı ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Stutman, R. K. ve diğerleri (2013). Çatışma Yönetimi, (çev.: Serap Matkav, Füsun Akkoyun), İstanbul: Nobel Yayıncılık. | |
2 | Karip, E. (2015). Çatışma Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
3 | Cloke, K. ve Goldsmith, J. (2018). Çatışma Yönetimi, (Çev.: Elif Berkan). İstanbul: Sola Unitas. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, notlar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 6 | 6 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |