|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DURDU MEHMET BİÇKES (dmbickes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kariyer planlaması ve yönetimi ile ilgili genel kavramlar, kuramsal çerçeve ve uygulamalar hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kariyer yönetiminin amacını, boyutlarını ve evrelerini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-3 Yönetim ve organizasyon alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-7 Kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarda çalışabilir. PÇ-9 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kariyer yönetiminin temel konu ve sorunlarını kavrayabilecektir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlayabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-5 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. PÇ-9 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çalışma yaşamında kariyer yönetimi, planlaması, geliştirilmesi ile ilgili genel kavramlar, kuramsal çerçeve, kariyerin değişen doğası ve kariyer sorunları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar, birey yaşam evreleri ve kariyer | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
2 | Meslek ve kariyerle ilgili seçimler | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
3 | Bireye yönelik kariyer haritasının oluşturulması, özgeçmiş hazırlama teknikleri | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
4 | Kariyer planlaması, iş görüşmelerine yönelik genel bilgiler | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
5 | Kariyer yönetimi | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
6 | Kariyer yönetimi | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
7 | Öğrencilerin kendilerine yönelik harita taslaklarını oluşturmaları | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kariyer geliştirme | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
10 | Kariyerin değişen doğası | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
11 | Değişen dünyada kariyerin bugünkü durumu ve çevrenin etkisi | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
12 | Kariyere yönelik hareket planı belirlenmesi | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
13 | Kariyer yolu boyunca karşılaşılan sorunlar ve olası çözümler | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
14 | Bireye yönelik özgeçmişin ve kariyer haritasının dönemsel son durumu | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
15 | Sonuç ve genel değerlendirme | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tunc, Azize ve Uygur, Akyay. (2001). Kariyer Yönetimi, Planlaması ve Geliştirme, Ankara: Gazi Kİtabevi. | |
2 | Çalık, Temel ve Ereş, Figen. (2006). Kariyer Yönetimi, Ankara: Gazi Kitabevi. | |
3 | Aytaç, Serpil. (2005). Çalışma Yaşamında Kariyer Yönetimi Planlaması Gelişimi ve Sorunları, Bursa: Ezgi Kitabevi. | |
4 | Tekin, Z. (2020). Masallarla Kariyer Girişimcilik Yolculuğu. Bursa: Dora Yayıncılık. | |
5 | Demirel, Z. H. (2019). Kariyer Planlaması Yönetimi Gelişimi ve Sorunları. Ankara: Ekin Basım Yayın. | |
6 | Greenhaus, J. H., Callanan, G. A. and Godshalk, V. M. (2009). Career Management. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, makaleler, ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |