|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKİ ÖZGENER (sozgener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAKAN VAHİT ERKUTLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapabilir |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literature araşartırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-3 Yönetim ve organizasyon alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-6 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-3 Yönetim ve organizasyon alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Özgün bir seminer konusu saptayabilir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-5 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seminer doktora programının zorunlu bir öğesi olup, literature araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve power point ile sunumu gibi bağımsız bir araştırma için elzem olan iş paketlerini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel bir makalenin özeti ve girişi nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
2 | Bilimsel bir makalenin literatürü ve metodolojisi nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
3 | Bilimsel bir makalenin model ve hipotezleri nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
4 | Bilimsel bir makalenin örneklem, ölçek ve veri analizi nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
5 | Bilimsel bir makalenin bulguları ve sonucu nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
6 | Bilimsel bir makalenin kaynakları, dipnotları, ekleri ve teşekkür kısmı nasıl yazılır? | Anlatım / Soru - Cevap/Tartışma |
7 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Ekip çalışması ve sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Ekip çalışması ve sunum |
10 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | AEkip çalışması ve sunum |
11 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Ekip çalışması ve sunum |
12 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Ekip çalışması ve sunum |
13 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Ekip çalışması ve sunum |
14 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Ekip çalışması ve sunum |
15 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Ekip çalışması ve sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. İşletme Yönetimi ile ilgili literatür | |
2 | Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2019). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. İşletme Yönetimi ile ilgili literatür |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 5 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 6 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 6 | 48 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |