|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKİ ÖZGENER (sozgener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DURDU MEHMET BİÇKES, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı mikro örgüt kuramları hakkında bilgi vermek ve bu alandaki güncel konuları açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Modern örgüt kuramlarını analiz edilebilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Örgüt kuramı alanındaki çağdaş konular hakkında konuşabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-3 Yönetim ve organizasyon alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-6 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Modern örgüt kuramının iş yaşamındaki önemini değerlendirebilir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Adaptasyon kuramları, kaos kuramı, postmodern örgüt teorisi, modern örgüt yapılarını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Örgütsel gruplaşma yaklaşımı -Genel örgütsel strateji yaklaşımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Kaynak bağımlılığı yaklaşım | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Kurumsallaşma teorisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Bilgi işleme yaklaşımı -Vekalet teorisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Örgütsel popülasyon ekolojisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Örgütsel popülasyon ekolojisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Kaos teorisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Post modern Örgüt Teorisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Post modern Örgüt Teorisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Öğrenen Örgüt | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Matriks Örgütler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Şebeke Örgütler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Sanal Örgütler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Yonca Örgüt, Yalın Örgüt, Sınırsız Örgüt, Sıfır Hiyerarşi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sözen, H.C. ve Basım, H.N. (2017), Örgüt Kuramları, İstanbul: Beta Basım A.Ş. | |
2 | Jones, G.R. Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim, (Çevirenler: A. Altın Gülova, O. Ataç ve D. Dirik (2019), 7.Baskı, Ankara: Gazi Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Makaleler, Koçel, T. (2016), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Basım A.Ş. Keskin ve diğerleri (2016), Örgüt Teorisi, Ankara: Nobel Yayınevi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 7 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 5 | 6 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 175 |