|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı insan kaynakları yönetimi uygulamalarının işletmelerin stratejik yönetsel faaliyetleri ile eş güdümlü halde yürütülmesi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İKY işlevlerinin str. yönetim faaliyetleri ile ilişkisini kurabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Stratejik insan kaynakları yönetiminin yatay ve dikey boyutu hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | İşletme Stratejileri ve insan Kaynakları Yönetimi Arasındaki ilişkiyi Açıklayan Model ve Tipolojileri bilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Stratejik insan kaynakları yönetimi ile geleneksel insan kaynakları yönetimi arasındaki farkları bilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Stratejik insan kaynakları yönetimi alanı ve bu alanın kapsamına giren konular, model ve tipolojiler dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Stratejik insan kaynakları yönetimi, amaçları ve özellikleri. | Anlatım, proje sunumu |
2 | Stratejik insan Kaynakları Yönetiminin Geleneksel insan Kaynakları Yönetiminden Farklılıkları | Anlatım, proje sunumu |
3 | Stratejik insan Kaynakları Yönetiminin Avantajları ve Dezavantajları | Anlatım, proje sunumu |
4 | Stratejik insan Kaynakları Yönetimini Uygulamada Yasanan Güçlükler/Stratejik insan Kaynakları Yönetiminin Sınırlılıkları | Anlatım, proje sunumu |
5 | Stratejik insan Kaynakları Yönetimi Uygulamalarını Etkileyen Çevresel Faktörler | Anlatım, proje sunumu |
6 | İnsan Kaynakları Bölümünün ve Yöneticilerinin Değisen Rolleri (SİKY’de Roller) | Anlatım, proje sunumu |
7 | İnsan Kaynakları Bölümünün Stratejik Bir Ortak Olarak Kabul Görmesi için insan Kaynakları Yöneticilerinin Sahip Olması Gereken Özellikler | Anlatım, proje sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | insan Kaynakları Bölümünün Stratejik Ortak Olarak Kabul Görmesi ve insan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Bir Boyut Kazanması için Gerçeklestirmesi Gereken Faaliyetler | Anlatım, proje sunumu |
10 | SHRM: Where we have come from and where should we be going. Makale analizi | anlatma ve grup çalışması |
11 | Managing Two Fits of Strategic Human Resource Management Makale analizi | anlatma ve grup çalışması |
12 | Achieving Competitive Advantage Through Strategic Human Resource Management Makale analizi | anlatma ve grup çalışması |
13 | Business Strategy and Human Resource Management: Setting the Scene Makale analizi | anlatma ve grup çalışması |
14 | Issue of fit in SHRM Implications for research Makale analizi | anlatma ve grup çalışması |
15 | Dönem değerlendirmesi | anlatma ve grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bünyamin Akdemir, (2017) Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul. | |
2 | Ayşe Cingöz (2011) Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Ve Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminin Örgütsel Performans Ve İç Girisimcilik Üzerindeki Etkileri: Kayseri İmalat Sanayinde Bir Araştırma Doktora Tezi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, yansı ve yardımcı araçlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 191 |