|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, FERDA ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, bireyleri, grupları ve örgütleri bir mevcut durumdan arzulanan gelecek duruma dönüşmesini başarmalarında ihtiyaç duydukları bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örgütsel değişim ve dönüşümle ilgili kavram ve teorileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Örgütsel değişim ve dönüşüm için gerekli faaliyetleri yürütebilir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Örgütsel değişim ve dönüşüm için gerekli vizyonu oluşturabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Örgütsel değişim ve dönüşüm için gerekli vizyonu oluşturabilir. |
PÇ-4 Yönetim ve organizasyon alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-5 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında; örgütsel değişim ve dönüşümle ilgili kuramsal temeller, değişimin nedenleri, değişim ve dönüşüm yönetimi, değişim ve dönüşümde kullanılan yönetim teknikleri gibi konular üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve Dersin Tanıtılması | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
2 | Örgütsel Değişim: Paradigmalar ve İlkeler | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
3 | Örgüt Kuramlarında Değişim Tartışmaları: Koşul Bağımlılık Kuramı | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
4 | Örgüt Kuramlarında Değişim Tartışmaları: Kaynak Bağımlılığı Kuramı | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
5 | Örgüt Kuramlarında Değişim Tartışmaları: Örgütsel Ekoloji | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
6 | Örgüt Kuramlarında Değişim Tartışmaları: Kurumsal Kuram | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
7 | Yenilik ve Örgütsel Değişim - Dönüşüm | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütsel Değişim: İnsan Unsuru ve Dirençler | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
10 | rgütlenme mi Örgüt mü? Analiz Birimini Nasıl Kavramsallaştırmalıyız? | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
11 | Örgütlerde Değişim ve Varyans Yaklaşımı | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
12 | Örgütlerde Değişim ve Süreç Yaklaşımı | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
13 | Örgütsel Gelişimin Geleceği | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
14 | Türkiye'de Örgütsel Değişim ve Dönüşüm | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
15 | Türkiye'de Örgütsel Değişim ve Dönüşüm | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tokat, Bülent. (2012). Örgütlerde Değişim ve Değişim Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. | |
2 | Anderson, Donald L. (2011). Organization Development: The Process of Leading Organizational Change, 2nd Edition. Thousand Oaks, California: SAGE Publications, Inc. | |
3 | Değişim: Harvard Business Review'den En Etkili Değişim Fikirleri. (2013). (Çev.: Melis İnan) İstanbul: Optimist Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, Bilgisayar, Projeksiyon, Görsel ve işitsel dokümanlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |