Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Toplam kalite yönetiminin temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. |
PÇ-8 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. PÇ-9 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Toplam kalite yönetiminin tarihsel gelişimi hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Toplam kalite yönetiminin uygulama alanları ve geleceği hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
PÇ-8 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Kalite fonksiyonunun işletme organizasyonundaki rolü ve önemi, rekabet gücüne etkileri, kalite problemlerini tanımlamak, sınıflandırmak ve çözümlemek |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Genel tanıtım, terimlerin anlamı, ders içeriği genel sunumu |
Tartışma Yöntemi |
2 |
Toplam Kaliteye tarihsel gelişim içinde doğan ihtiyaç |
Tartışma Yöntemi |
3 |
Verimlilik etkinlik ve etkililik anlayışları arasındaki fark, Toplam Kalite ve Kalite arasındaki farklar. |
Tartışma Yöntemi |
4 |
Difference between efficiency, effectiveness and effectiveness. Differences between Total Quality and Quality. |
Tartışma Yöntemi |
5 |
Deming, Juran, Ishikawa, Crosby bakış açıları ve yaklaşımları |
Tartışma Yöntemi |
6 |
Deming, Juran, Ishikawa, Crosby bakış açıları ve yaklaşımları |
Tartışma Yöntemi |
7 |
Deming, Juran, Ishikawa, Crosby bakış açıları ve yaklaşımları |
Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kazien Öneri sistemi ve sürekli gelişim döngüsü |
Tartışma Yöntemi |
10 |
Problem Çözme yaklaşımları, Balık Kılçığı, Beyin Fırtınası, Pareto Diyagramı yaklaşımları |
Tartışma Yöntemi |
11 |
Problem Çözme yaklaşımları, Balık Kılçığı, Beyin Fırtınası, Pareto Diyagramı yaklaşımları |
Tartışma Yöntemi |
12 |
Toplam Kalite ve onun alternatif sistemleri |
Tartışma Yöntemi |
13 |
Toplam Kalite ve onun alternatif sistemleri |
Tartışma Yöntemi |
14 |
Bilgi yönetim sistemi içinde toplam kalite yönetimi, öğrenen organizasyonlar içinde toplam kalitenin yeri ve önemi |
Tartışma Yöntemi |
15 |
Tekrar |
Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Çetin Bektaş, 2020, Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış, Beta Yayın, İstanbul. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Makaleler |