Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / YÖN626 - YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA)

Kodu: YÖN626 Adı: TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Toplam Kalite yönetimi alanındaki temel bilgi ve çözümlerin yanısıra ülkemizdeki ve dünyadaki ortaya çıkan yenilikler ve uygulamalar hakkında karşılaştırmalı bilgi vermek, vakalarla konular hakkında çözüm bulma becerisi kazandırmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toplam kalite yönetiminin temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-8 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir.
PÇ-9 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Toplam kalite yönetiminin tarihsel gelişimi hakkında detaylı bilgi sahibi olur. PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Toplam kalite yönetiminin uygulama alanları ve geleceği hakkında detaylı bilgi sahibi olur. PÇ-8 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir.
PÇ-10 Yönetim ve organizasyon alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kalite fonksiyonunun işletme organizasyonundaki rolü ve önemi, rekabet gücüne etkileri, kalite problemlerini tanımlamak, sınıflandırmak ve çözümlemek
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Genel tanıtım, terimlerin anlamı, ders içeriği genel sunumu Tartışma Yöntemi
2 Toplam Kaliteye tarihsel gelişim içinde doğan ihtiyaç Tartışma Yöntemi
3 Verimlilik etkinlik ve etkililik anlayışları arasındaki fark, Toplam Kalite ve Kalite arasındaki farklar. Tartışma Yöntemi
4 Difference between efficiency, effectiveness and effectiveness. Differences between Total Quality and Quality. Tartışma Yöntemi
5 Deming, Juran, Ishikawa, Crosby bakış açıları ve yaklaşımları Tartışma Yöntemi
6 Deming, Juran, Ishikawa, Crosby bakış açıları ve yaklaşımları Tartışma Yöntemi
7 Deming, Juran, Ishikawa, Crosby bakış açıları ve yaklaşımları Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Kazien Öneri sistemi ve sürekli gelişim döngüsü Tartışma Yöntemi
10 Problem Çözme yaklaşımları, Balık Kılçığı, Beyin Fırtınası, Pareto Diyagramı yaklaşımları Tartışma Yöntemi
11 Problem Çözme yaklaşımları, Balık Kılçığı, Beyin Fırtınası, Pareto Diyagramı yaklaşımları Tartışma Yöntemi
12 Toplam Kalite ve onun alternatif sistemleri Tartışma Yöntemi
13 Toplam Kalite ve onun alternatif sistemleri Tartışma Yöntemi
14 Bilgi yönetim sistemi içinde toplam kalite yönetimi, öğrenen organizasyonlar içinde toplam kalitenin yeri ve önemi Tartışma Yöntemi
15 Tekrar Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çetin Bektaş, 2020, Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış, Beta Yayın, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 10 60
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 8 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 176