|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yeryuvarı'nın iç yapısını, mineralleri, kaya döngüsünü ve değişik kaya çeşitlerini, jeolojide zaman kavramını, gerilme ve deformasyon kavramı ile bunlar sonucu oluşan yapıları ve oluşum mekanizmalarını öğretmek ve bunlarla ilgili problemleri uygulamaları ile pekiştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireysel çalışma becerisinin yanı sıra çok disiplinli ekip çalışmasına etkin olarak katılır. |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-2 Bilimsel araştırma yoluyla coğrafi bilgiye ulaşabilmek, yorumlamak ve uygulayabilmek. PÇ-3 Bilimsel yöntemlerle sınırlı ya da eksik coğrafi bilgiyi geliştirebilmek ve kullanabilmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yeryuvarının yapısı ve kaya çeşitlerini öğrenir |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek. PÇ-13 Coğrafya ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Jeolojik zaman ve jeolojik olaylar arasındaki ilişkiyi, öğrenir |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-4 Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek. PÇ-6 Araştırma yoluyla elde ettiği coğrafi bilgiyi yorumlamak ve etik değerleri gözeterek yazılı, sözlü ve görsel olarak başkalarına aktarabilmek. PÇ-13 Coğrafya ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Jeolojiye giriş, yeryuvarının yapısı, mineraller ve kaya döngüsü. Bozunma, toprak, sedimanter kayaçlar, magmatik kayaçlar, metamorfik kayaçlar, kayaç istifleri, temel jeolojik yapılar ve bu konularla ilgili olarak jeolog pusulası, ölçek, topoğrafik harita, V-kuralı ile ilgili uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeolojiye giriş ve harita bilgisi | Sözlü Anlatım |
2 | Mineraller ve mineral örnekleri | Sözlü Anlatım |
3 | Magmatik Kayaçlar ve Plutonik Etkinlik ve magmatik kayaç örnekleri | Sözlü Anlatım |
4 | Volkanizma ve volkanik kayaç örnekleri | Sözlü Anlatım |
5 | Metamorfizma ve metamorfik kayaç örnekleri | Sözlü Anlatım |
6 | Ayrışma, toprak, çökel kayaçlar | Sözlü Anlatım |
7 | Çökel ve çökel kayaçlar , çökel kayaç örnekleri | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fosilleşme, fosiller ve fosil örnekleri | Sözlü Anlatım |
10 | Jeolojik zaman tablosu | Sözlü Anlatım |
11 | Yaşlandırma yöntemleri ve Göreceli yaşlandırma uygulamaları | Sözlü Anlatım |
12 | Deformasyon Düzlem kavramı ve elemanları | Sözlü Anlatım |
13 | Deformasyon ve V kuralı | Sözlü Anlatım |
14 | V-kuralı ile ilgili uygulamalar | Sözlü Anlatım |
15 | V-kuralı ile ilgili uygulamalar | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genel Jeoloji - Temel Kavramlar (Lutgens Tarbuck Tasa) Editör: Cahit Helvacı-2014 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |