|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Jeolojik sit alanlarını, bulundukları yerleri, oluşum süreçlerini anlamayı hedefler. Jeolojik mirası koruma bilinci kazandırır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Jeolojik mirasın ne olduğunun anlaşılması, Jeosit, jeopark, jeoyol gibi kavramların öğretilmesi, Dünya’da ve Türkiye’de belli başlı jeolojik miras unsurlarının bilinmes |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-4 Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Jeolojik Miras’ın tanımlama kriterleri, jeosit, jeopark kavramları, Türkiye’nin jeolojik miras alanları, dünyadan örnek jeolojik miras alanları; jeolojik miras alanlarının araştırılması ve tanıtılması ile bilimsel, kültürel ve ekonomik yönleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Jeolojik miras nedir? Tanımı, Jeolojik mirasla ilgili kavramlar | Sözlü Anlatım |
| 2 | Jeopark olarak Pamukkale | Sözlü Anlatım |
| 3 | Kula volkanik jeoparkı | Sözlü Anlatım |
| 4 | Kızılcahamam-Çamlıdere Jeopark ve Jeoturizm Projesi | Sözlü Anlatım |
| 5 | Nemrut volkanı ve Van Gölü | Sözlü Anlatım |
| 6 | Midilli Adası (Lesvos), taşlaşmış orman açık hava müzesi | Sözlü Anlatım |
| 7 | Dim mağarası, Alanya | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Naturpark-terravita, Almanya | Sözlü Anlatım |
| 10 | Hateg Country Dinosaurs jeoparkı | Sözlü Anlatım |
| 11 | Kolorado Kanyonu | Sözlü Anlatım |
| 12 | Yozgat Çamlığı Milli Park | Sözlü Anlatım |
| 13 | Hasankeyf, Doğal ve Kültürel Miras Ögeleri | Sözlü Anlatım |
| 14 | Ürgüp-Göreme Peri bacaları ve Kapadokya Bölgesi, | Sözlü Anlatım |
| 15 | Konya yöresi obrukları | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kazancı, N. 2010. Jeolojik Koruma: Kavram ve Terimler, Jeolojik Mirası Koruma Derneği, Ankara, 60 s. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 8 | 1 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||