|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Jeolojik sit alanlarını, bulundukları yerleri, oluşum süreçlerini anlamayı hedefler. Jeolojik mirası koruma bilinci kazandırır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeolojik mirasın ne olduğunun anlaşılması, Jeosit, jeopark, jeoyol gibi kavramların öğretilmesi, Dünya’da ve Türkiye’de belli başlı jeolojik miras unsurlarının bilinmes |
PÇ-1 Coğrafya lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-4 Coğrafyayla ilgili bir problemi araştırarak mekâna uygun çözümler geliştirebilmek. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Jeolojik Miras’ın tanımlama kriterleri, jeosit, jeopark kavramları, Türkiye’nin jeolojik miras alanları, dünyadan örnek jeolojik miras alanları; jeolojik miras alanlarının araştırılması ve tanıtılması ile bilimsel, kültürel ve ekonomik yönleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeolojik miras nedir? Tanımı, Jeolojik mirasla ilgili kavramlar | Sözlü Anlatım |
2 | Jeopark olarak Pamukkale | Sözlü Anlatım |
3 | Kula volkanik jeoparkı | Sözlü Anlatım |
4 | Kızılcahamam-Çamlıdere Jeopark ve Jeoturizm Projesi | Sözlü Anlatım |
5 | Nemrut volkanı ve Van Gölü | Sözlü Anlatım |
6 | Midilli Adası (Lesvos), taşlaşmış orman açık hava müzesi | Sözlü Anlatım |
7 | Dim mağarası, Alanya | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Naturpark-terravita, Almanya | Sözlü Anlatım |
10 | Hateg Country Dinosaurs jeoparkı | Sözlü Anlatım |
11 | Kolorado Kanyonu | Sözlü Anlatım |
12 | Yozgat Çamlığı Milli Park | Sözlü Anlatım |
13 | Hasankeyf, Doğal ve Kültürel Miras Ögeleri | Sözlü Anlatım |
14 | Ürgüp-Göreme Peri bacaları ve Kapadokya Bölgesi, | Sözlü Anlatım |
15 | Konya yöresi obrukları | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kazancı, N. 2010. Jeolojik Koruma: Kavram ve Terimler, Jeolojik Mirası Koruma Derneği, Ankara, 60 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 8 | 1 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |