Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / KNT216 - KONTROL VE OTOMASYON

Kodu: KNT216 Adı: ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KONTROL VE OTOMASYON
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HİLAL MUTLU (hilalbasal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere, herhangi bir konuda bilimsel araştırma yapmalarına ve raporlamalarına olanak sağlayacak bilgiler kazandırılmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersin sonunda, öğrenciler bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiği açıklar. PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir.
PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar.
PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder.
PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar.
PÇ-32 Disiplinler arası çalışmada alan hakimiyeti sağlayabilme becerisi
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Raporlaştırma sürecini tanımlar ve gerçekleştirir PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar.
PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar.
PÇ-36 Sistemler arası iletişim kurmak için web teknolojilerini kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Araştırma tekniklerini ayırt edebilir. PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder.
PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır.
PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Uygun araştırma tekniği seçerek konu araştırabilir. PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar.
PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder.
PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır.
PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Araştırma sonuçlarını analiz edebilir. PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar.
PÇ-18 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder.
PÇ-26 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır.
PÇ-27 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-30 Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; araştırma yöntemleri, araştırma süreci, konu seçimi, ikincil kaynaklardan veri taraması, birincil kaynakların kullanılması, taslak seminerin hazırlanması, araştırma raporunun hazırlanması, sunum yapma tekniği ile ilgili bilgi verilmesi, seminer hazırlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırmada Temel Kavramlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
2 Araştırmada Konu Seçimi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
3 Araştırmanın Planlanması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
4 Araştırma Yöntem ve Teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
5 Araştırmada İstatistiki Yöntemler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
6 Anket Hazırlama Yöntemi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
7 Araştırmada bilimsel kaynaklara erişim ve kullanımı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Araştırmada makale inceleme ve değerlendirme Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
10 Araştırmada Etik İlkeler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
11 Araştırma Önerisi Hazırlama Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
12 Araştırma Raporunun Hazırlanması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
13 Araştırma Raporunun Sunumu Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
14 Örnek araştırma önerisi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
15 Örnek araştırma sunumu Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Zeki Kaya, M. Ş. (2021). Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Konya: EĞİTİM KİTABEVİ.
2 Ertuğrul Yıldırım, R. Y. (2012). Soru-Cevap Tekniğiyle Tez Yazma Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu. Detay Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
projeksiyon, tahta, ders kitabı, yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90