|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH KUŞÇUOĞLU (abdullahkuscuoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH KUŞÇUOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Günümüzde önemi daha iyi anlaşılan ve dünyanın birçok yerinde konuşulan Arapça nın İslami İlimler için önemi yadsınamaz. Arap Dili nin gramatik ve sanatsal özelliklerini öğrenmek ve bunları klasik ve modern kaynaklara erişmede etkin kullanmak programın temel hedeflerindendir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Arap dilinin tarihini, gelişimini ve bu günkü durumunu bilir. 2 Arap Dili ve Belağatına dair temel kaynakları tanır. 3 Arap Diline gramer ait kurallarını ileri düzeyde öğrenir. 4 Arap Dili ve Belağatı alanında araştırma yapma metot ve tekniklerini bilir. 5 Yazma nüshaları ve tahkik metotlarını bilir. 6 Belağatın tarihini ve konularını öğrenir. 7 Klasik ve Modern Arapça metinlerini rahatlıkla okur, özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. 8 Tercüme tekniklerini öğrenir ve uygular. 9 Sözlükleri tanır ve kullanma metotlarını bilir. 10 Edebi sanatları ve kullanımını öğrenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okuma Parçası: Fasta güzel bir çay. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Okuma Parçası İsviçerli Geveze bir Kadın | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Okuma Parçası İsviçreli Geveze bir Kadın | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Okuma Parçası: profesör şoför ile bir muhabbet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Okuma Parçası: profesör şoför ile bir muhabbet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Okuma Metni Gezi Kitabı: Berlin | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Okuma Parçası: Şaban Veli | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okuma Parçası: Eyüp Sultan | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Okuma Parçası: Mersin Şehri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Okuma Parçası: Ölüm ne demek? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Okuma Parçası: Ölüm ne demek? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Okuma Parçası: Bir Kahve Muhabbeti | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Okuma Parçası: Evim al seninle. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Okuma Parçası: Dana Ciğer İskenderiye Usulü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arapça Modern Metin Okumaları | |
2 | Arapça Modern Metinler ve Çözümlemesi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |