Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TİB 655 - TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA)

Kodu: TİB 655 Adı: GÜNÜMÜZ İSLAM DÜNYASINDA YAYGIN KIRAATLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA SAĞLAM,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste,öğrencinin günümüz İslam coğrafyalarında tedavülde olan kıraatler ve bu kıraatlerin içerikleri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Günümüz İslam dünyasında yaygın olan ve okunan kıraatleri bilebilir ve bunlar hakkında bilgi verebilir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Ülkemizde ve diğer İslam coğrafyalarında takip edilen kıraat eğitim ve öğretim metodlarını bilebilir ve bunlar hakkında bilgi verebilir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Geçmişten günümüze kıraatlerin durumu hakkında bilgi verebilir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Günümüz İslam dünyasında farklı bölgelerdeki farklı kıraatler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Günümüz İslam dünyası.Okunan kıraatlere göre dünya haritası. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Geçmişten günümüze kıraatlerin durumu. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Günümüze ulaşan ve günümüzde tedavülde olan kıraatler. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Bölgelere ve ülkelere göre kıraatlerin yaygınlık durumları. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 İslam dünyasında kıraat eğitimi. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 İslam dünyasında kıraat eğitiminde takip edilen metodlar. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Şatıbiyye metodu. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Ülkemizde kıraat eğitim ve öğretiminde takip edilen metodlar. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Tayyibe metodu. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 İstanbul Tariki. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 Mısır Tariki. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 Kıraatlerin icrasına ilişkin metodlar. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 İnfirad ve indirac yöntemi. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 Kıraat eğitim ve öğretiminin yapıldığı kurumlar. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mustafa Atilla Akdemir,Kıraat İlmi Eğitim Ve Öğretim Metodları,İfav Yayınları,İstanbul,2015.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar,projeksiyon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 2 1 2
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 3 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180