|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin kıraat farklılıklarının Kur'ân ayetlerinin yorumlanması ve anlaşılması üzerindeki etkisini görmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kıraat farklılıklarının ayetlerin anlaşılmasındaki rolünü açıklayabilir. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kıraat-anlam ilişkisini bazı ayetleri örnek göstererek açıklayabilir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Kıraat-anlam ilişkisi bağlamında kıraat farklılıklarının diğer disiplinlere etkisini örneklerle açıklayabilir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bazı Kur'an ayetlerindeki kıraat farklılıklarının anlam üzerindeki etkilerinin incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kur'ân'ı anlamanın önemi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Tefsirin ortaya çıkışı ve gelişmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Tefsir çeşitleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Yedi harf meselesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Kıraatlerin doğuşu ve tarihçesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Kıraat Çeşitleri:Mütevatir Kıraat. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Kıraat Çeşitleri:Meşhur Kıraat. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kıraat Çeşitleri:Ahad Kıraat. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Kıraat Çeşitleri:Şaz Kıraat. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Kıraat Çeşitleri:Müdrec Kıraat. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Kıraat Çeşitleri:Mevzu Kıraat. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Kur'an'ın farklı yorumlanmasına etki eden kıraatler. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Kur'an'ın farklı yorumlanmasına etki eden kıraatler. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Kur'an'ın farklı yorumlanmasına etki eden kıraatler. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Abdurrahman Çetin,Kıraatların Tefsire Etkisi,Ensar Neşriyat,2012. | |
2 | Mustafa Kılıç,Kıraat-Tefsir İlişkisi Zemahşeri Örneği,İFAV Yayınları,İstanbul,2015. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kur'ân-ı Kerim,kitaplar,bilgisayar,projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |