|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencinin Mushaf imlasının özellikleri,günümüze değin geçirdiği değişim ve gelişimleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mushaf imlasının geçirdiği tarihi süreci,değişim ve gelişimleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Günümüze ulaşan en eski mushaf nüshalarını ve bunların nerede muhafaz edildkleriini açıklayabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Mushaf imlasına dair yazılmış eserleri sayabilir ve bunlar hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İlk mushafların yazım özellikleri,mushaf imlasının geçmişten günümüze durumu. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mushaf imlasına dair bilgi. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 2 | Mushaf imlasının tarihi süreçleri. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 3 | Hz.Osman dönemi istinsah faaliyetleri. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 4 | En eski Mushaf nüshaları. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 5 | Mushaf İmlasına dair yazılmış klasik eserler. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 6 | Ebu Amr ed-Dani'nin El-Mukni adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 7 | Ebu Amr ed-Dani'nin El-Muhkem adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kasım b. Firruh eş-Şatıbi'nin Akiletü Etrabil-Kasa'id adlı manzumesi ve şerhleri. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 10 | İbn Ebi Davud'un Kitabul-Mesahif adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 11 | İbn Vesik'in el-Cami' adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 12 | Mehdevi'nin Hicau Mesahif'il-Emsar adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 13 | Ebu Davud Süleymen b. Necah'ın Muhatasarut-Tebyin adlı eseri. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 14 | Günümüzde mushaf imlasına dair yazılmış eserler ve makalelerin incelenmesi. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 15 | Mushaf imlasının temel meseleleri hakkında özet bilgi. | Anlatma Yöntemi,Kaynak Tarama,Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ğanim Kadduri Hamed,el-Müyesser fi İlmi Resmi'l-Mushaf ve Dabtihi,Cidde 2021 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kur'ân-ı Kerim,kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||