|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA SÜRMELİOĞLU PARLAR (deryasurmelioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin kendi aralarında birbirlerine arkadaşlarını tanıtabilmeleri, üçüncü ve dördüncü kişilerle tanışıp konuşmalarını sağlamak, herhangi bir yere gittikleri zaman gittikleri yerdeki insanlarla konuşabilmelerini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arapça okuma ve anlama becerisi gelişir |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Arapça cümle kurma becerisi gelişir |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kelime dağarcığı zenginleşir |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Verilen bilgileri özümsemeleri, ülke ve şehir isimlerini, nereli olduklarını ifade etme, sayılar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Satın alma ve alış veriş ile ilgili diyalog ve alıştırmalar. | Beyin Fırtınası |
2 | Kaç? Kaça? soruları ve alıştırmalar. | Beyin Fırtınası |
3 | 1-12 arası sayı ile sayılan. | Rol Yapma |
4 | Alıştırmalar. | Rol Yapma |
5 | O, sen, ben, biz zamirlerine uygun olarak Muzâri fiil çekimleri. | Drama |
6 | Alıştırmalar. | Drama |
7 | Ne zaman? sorusu ve Haftanın günleri. | Rol Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seyahat diyaloğu ve alıştırmalar. | Rol Yapma |
10 | Sıra sayıları ve alıştırmalar. | Anlatım, Drama |
11 | Tam saatler. | Anlatım, drama |
12 | Alıştırmalar. | Rol Yapma |
13 | saatler, geçe ve var. | Anlatım, drama |
14 | Alıştırmalar. | Rol Yapma |
15 | Alıştırmalar. | Rol Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | el-Arabiyyetü-lil-Hayat, Arapça Dilbilgisi, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, defter, kalem, yazı tahtası, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 45' | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 45' | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |