|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM BOZKURT (ozlembozkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı insan anatomisini oluşturan sistemler ve temel anatomik terminoloji hakkında genel bilgilerin kavranılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sistemlerin anatomik özelliklerinin detaylarını bilir, klinik anatomisini diş hekimliği uygulamalarıyla ilişkilendirebilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | İnsan vücudunda yer alan yapıları sistematik olarak açıklayabilir. Sinir sistemi ile bağlantısını kurabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Sinir sistemini oluşturan yapıları ve işlevlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin konuları anatomik terminolojiyi, dolaşım sistemini, sindirim sistemini, solunum sistemini, ve ürogenital sistemi içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Deri ve adnexlerinin anatomisi Meme anatomisi Thorax iskeleti | Anlatma yöntemi, soru cevap |
2 | Kalp ve pericardium anatomisi | Anlatma yöntemi, soru cevap |
3 | Arter , Ven | Anlatma yöntemi, soru cevap |
4 | Lenf sistemi ve thymus, Diaphragma ve solunum kasları | Anlatma yöntemi, soru cevap |
5 | Burun ve burun ile ilgili yapıların ve Paranasal sinusların anatomisi, Larynx anatomisi | Anlatma yöntemi, soru cevap |
6 | Trachea ve bronşlar ve akciğerlerin anatomisi, Plevra ve mediastinum | Anlatma yöntemi, soru cevap |
7 | Karın kasları ve inguinal kanal, Oesophagus | Anlatma yöntemi, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mide, İnce bağırsakların anatomisi | Anlatma yöntemi, soru cevap |
10 | Kalın bağırsakların anatomisi Karaciğer ve safra yollarının anatomisi | Anlatma yöntemi, soru cevap |
11 | Pankreasın ve Dalağın anatomisi Böbrek ve üreterin anatomisi Mesane ve uretranın anatomisi | Anlatma yöntemi, soru cevap |
12 | Pelvis ve perine anatomisi Erkek genital organlarının anatomisi | Anlatma yöntemi, soru cevap |
13 | Kadın genital organlarının anatomisi | Anlatma yöntemi, soru cevap |
14 | Endokrin bezlerin anatomisi Göğüs kesit anatomisi Karın kesit anatomisi | Anlatma yöntemi, soru cevap |
15 | Göğüs kesit anatomisi Karın kesit anatomisi | Anlatma yöntemi, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arıncı, K., Elhan, A.: Anatomi (1. ve 2. cilt), 6. Baskı (2020) | |
2 | Woelfel'in Diş Anatomisi Diş Hekimliği İlişkisi, Rıckne C. Sheıd, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019 | |
3 | Dere, F.: Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 5. Baskı., Nobel Yayınevi, Adana, 1999. | |
4 | Norton, N.S.: Netter’s Head and Neck Anatomy for Dentistry. Sounders Elsevier, Philadelphia, 2007 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Maketler Ders kitabı Sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 8 | 1 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |