|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT KÖKBAŞ (umutkokbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Diş Hekimliği Fakültesi 1inci sınıf öğrencilerine mesleki hayatlarında ve akademik alanda istifade edebilecekleri, malzeme ve cihazların fiziksel yapıları ve insan vucudunda meydana gelen biyofizik hadiselerin oluşum mekanizmaları hakkında analitik ve pratik bilgiler sağlamak ve ağız, diş sağlığı ve tedavisi konusunda karşılaştıkları meselelere fizik bilimi ile açıklamalar getirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyofizik ile ilgili temel kavramları açıklar. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Cisimlerin birbirlerine olan karşılıklı etki ve tepkilerini irdeler. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bir ve iki boyutta hareketleri açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyofiziğin Diş hekimliğindeki uygulama alanları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyofiziğe giriş,temel kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Yaşam ortamı olarak suyun biyofiziksel özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Fizikte temel nicelikler, kuvvet, vektörler, sonlu elemanlar analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Termodinamiğin esasları. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Atom, molekül, elektronik konfigürasyon, bağlar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | ATP ve kimyasal enerji transferi, oksitlenme ve indirgenme mekanizmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Hücre solunumu, ATP’nin mitokondride aerobik oluşumu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyoenerjetik açıdan moleküllerin membrandan geçişi (Membran potansiyelleri, elektriksel eşdeğer devreler ve modeller) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Aksiyon potansiyelleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Biyolojik reaksiyonlar ve enzim etki mekanizmasının moleküler esasları, enzim kinetikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Dna’nın topolojisi, DNA eşlemesi, Kalıtsal bilginin anlatımının düzenlenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Mutasyonların oluşması, Kalıtsal hastalıkların molekülsel temeli | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Kimyasal ve fiziksel karsinogenez | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Oral diagnostikte kullanılan görüntüle sistemlerinin biyofiziği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 61 |