|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Daimi dişlerin anatomik formlarına uygun olarak yontusunu yapmak, jaket ve veneer kron preparasyonu yaparak bu restorasyon tiplerinin laboratuvar aşamalarının uygulamasının öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Daimi dişlerin kron ve kök anatomisini 3 boyutlu olarak şekillendirebilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. |
|
DÖÇ-2 | Bireyin büyüme gelişim süreci içerisinde süt ve daimi dişlenme dönemlerine ait çene yüz gelişimi ile dişlerin pozisyonlarını birbirleri ile ilişkilendirebilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. |
|
DÖÇ-3 | El becerisinin geliştirilmesine yönelik yapılan pratik uygulamalar sayesinde klinikte hastaların diş tedavileri sırasında daha rahat manüplasyon sağlayabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. |
|
DÖÇ-4 | Diş hekimliğinde kullanılan kimi temel araç, gereç ve malzemeler, onların kullanım tekniklerini tanıyabilme. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-8 Diş hekimliği mesleği ile ilgili ahlaki, etik ve yasal sorumluluklar ile ilgili bilgi sahibidir ve bu bilgileri kullanarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dental anatomi, manipülatif uygulamalar, temel protetik ve restoratif uygulamalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Diş morfolojisine ilişkin temel terminoloji | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | Dişlerin ve çevre dokuların anatomisi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | Diş anatomisi ve çevre dokular | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | Diş formülleri (Notasyon) diş kavramlarının geometrik kavramlarla belirlenmesi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | Daimi üst santral dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu Daimi üst lateral dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | Daimi alt santral dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu Daimi alt lateral dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
7 | Daimi üst kanin dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Daimi alt kanin dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | Daimi alt ve üst kesici dişlerin karşılaştırılması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | Daimi üst ve alt köpek dişlerinin karşılaştırılması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | Alt ve üst kesici dişlerin oklüzyon ilişkileri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | Ön dişlerde dental morfolojinin estetik üzerine etkileri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | Daimi üst küçük 1. azı dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | Daimi üst küçük 2. azı dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oklüzyon, Hüsnü Yavuzyılmaz, Gazi Kitabevi, Ankara, 2013. | |
2 | Woelfel'in Diş Anatomisi Diş Hekimliği İlişkisi, Rıckne C. Sheıd, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019. | |
3 | Diş Morfolojisi ve Anatomisi, Hüsnü Yavuzyılmaz, Gazi Kitabevi, Ankara, 2019. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |