| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Daimi dişlerin anatomik formlarına uygun olarak yontusunu yapmak, jaket ve veneer kron preparasyonu yaparak bu restorasyon tiplerinin laboratuvar aşamalarının uygulamasının öğretilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Daimi dişlerin kron ve kök anatomisini 3 boyutlu olarak şekillendirebilir | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.  | 
		|
| DÖÇ-2 | Bireyin büyüme gelişim süreci içerisinde süt ve daimi dişlenme dönemlerine ait çene yüz gelişimi ile dişlerin pozisyonlarını birbirleri ile ilişkilendirebilir | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir.  | 
		|
| DÖÇ-3 | El becerisinin geliştirilmesine yönelik yapılan pratik uygulamalar sayesinde klinikte hastaların diş tedavileri sırasında daha rahat manüplasyon sağlayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.  | 
		|
| DÖÇ-4 | Diş hekimliğinde kullanılan kimi temel araç, gereç ve malzemeler, onların kullanım tekniklerini tanıyabilme. | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-8 Diş hekimliği mesleği ile ilgili ahlaki, etik ve yasal sorumluluklar ile ilgili bilgi sahibidir ve bu bilgileri kullanarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir.  | 
		|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dental anatomi, manipülatif uygulamalar, temel protetik ve restoratif uygulamalar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Diş morfolojisine ilişkin temel terminoloji | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 2 | Dişlerin ve çevre dokuların anatomisi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 3 | Diş anatomisi ve çevre dokular | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 4 | Diş formülleri (Notasyon) diş kavramlarının geometrik kavramlarla belirlenmesi | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 5 | Daimi üst santral dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu Daimi üst lateral dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 6 | Daimi alt santral dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu Daimi alt lateral dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 7 | Daimi üst kanin dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Daimi alt kanin dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 10 | Daimi alt ve üst kesici dişlerin karşılaştırılması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 11 | Daimi üst ve alt köpek dişlerinin karşılaştırılması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 12 | Alt ve üst kesici dişlerin oklüzyon ilişkileri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 13 | Ön dişlerde dental morfolojinin estetik üzerine etkileri | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 14 | Daimi üst küçük 1. azı dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 15 | Daimi üst küçük 2. azı dişlerin morfolojisi ve manipülasyonu | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oklüzyon, Hüsnü Yavuzyılmaz, Gazi Kitabevi, Ankara, 2013. | |
| 2 | Woelfel'in Diş Anatomisi Diş Hekimliği İlişkisi, Rıckne C. Sheıd, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019. | |
| 3 | Diş Morfolojisi ve Anatomisi, Hüsnü Yavuzyılmaz, Gazi Kitabevi, Ankara, 2019. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 8 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 | 
| Final Sınavı | 8 | 1 | 8 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||