Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ / DIS101 - DİŞ HEKİMLİĞİ

Kodu: DIS101 Adı: DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ-I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİŞ HEKİMLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
1) İnsan anatomisine ilişkin temel kavramları öğretmek, 2) Dental anatomi ve morfolojiye ilişkin temel kavramları öğretmek, 3) Psikomotor yeterlilikleri ve el becerisini geliştirmek, 4) Diş hekimliği uygulamalarında oran-orantı ve simetri kavramlarını öğretmek 5) Diş hekimliğinde kullanılan temel malzemeleri ve bu malzemelerin kullanılmasını öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Daimi dişlerin kron ve kök anatomisini 3 boyutlu olarak şekillendirebilir PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
DÖÇ-2 Bireyin büyüme gelişim süreci içerisinde süt ve daimi dişlenme dönemlerine ait çene yüz gelişimi ile dişlerin pozisyonlarını birbirleri ile ilişkilendirebilir PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.
DÖÇ-3 El becerisinin geliştirilmesine yönelik yapılan pratik uygulamalar sayesinde klinikte hastaların diş tedavileri sırasında daha rahat manüplasyon sağlayabilir PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1) Diş Hekimliği öğrencileri için temel anatomik kavramlar, 2) Diş Hekimliği öğrencileri için temel dental anatomi, 3) Sürekli ve süt dişlerinin temel anatomik ve morfolojik kavramları 4) Psikomotor ve el becerisi çalışmaları, 5) Sürekli dişlerin farklı dental malzemelerle manipüle edilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İnsan anatomisine ilişkin temel kavramlar ve terminoloji Gözlem Gösteri
2 Diş anatomisine ilişkin temel kavramlar ve terminoloji Gözlem Gösteri
3 Diş numaralandırma sistemleri Gözlem Gösteri
4 Maksiller sürekli santral dişler için morfolojik kavramlar, karakteristik ve ayırıcı özellikler. Gözlem Gösteri
5 Maksiller sürekli santral dişler için morfolojik kavramlar, karakteristik ve ayırıcı özellikler. Gözlem Gösteri
6 Mandibuler sürekli santral dişler için morfolojik kavramlar, karakteristik ve ayırıcı özellikler. Gözlem Gösteri
7 Maksiller sürekli lateral kesici dişler için morfolojik kavramlar, karakteristik ve ayırıcı özellikler. Gözlem Gösteri
8 Ara Sınav
9 Mandibuler sürekli lateral kesici dişler için morfolojik kavramlar, karakteristik ve ayırıcı özellikler. Gözlem Gösteri
10 Maksiller sürekli kanin dişler için morfolojik kavramlar, karakteristik ve ayırıcı özellikler. Gözlem Gösteri
11 Mandibuler sürekli kanin dişler için morfolojik kavramlar, karakteristik ve ayırıcı özellikler. Gözlem Gösteri
12 Ön bölge dişlerinde ilişkiler, prespektif - orantı ilişkileri Gözlem Gösteri
13 Ön bölge dişlerinde ilişkiler, prespektif - orantı ilişkileri Gözlem Gösteri
14 Maksiller sürekli birinci küçük azı dişler için morfolojik kavramlar, karakteristik ve ayırıcı özellikler. Gözlem Gösteri
15 Maksiller sürekli birinci küçük azı dişlerin anatomik ve morfolojik yapısı, ayırıcı özellikleri Gözlem Gösteri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Oklüzyon, Hüsnü Yavuzyılmaz, Gazi Kitabevi, Ankara, 2013.
2 Woelfel'in Diş Anatomisi Diş Hekimliği İlişkisi, Rıckne C. Sheıd, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019.
3 3. Dental Morfoloji, Arife Doğan Orhan Murat Doğan. Ankara 2008
4 4. Okluzal Morfoloji, Doğan&Doğan Ankara 2004.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 10 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 8 1 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 8 1 8
0
0
Toplam İş Yükü 90