|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TURGUT (mturgut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Maddelerin genel özelliklerini, alçı, mum ve metalleri, döküm ve lehim işlemlerini öğretmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Maddelerin genel özelliklerini bilir ve dişhekimliğinde malzemeleri nasıl kullanacağını yorumlayabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Malzemlerin kullanımı hakkında temel bilgi sahibi olmaları tedavi pratiklerini artırabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere paralel olarak dişhekimliğinde de sürekli gelişen ve yenilenen malzemelerin nasıl kullanılacağı yorumlanabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dişhekimliğinde kullanılan maddelerin genel özelliklerini, alçı, mum, rövetman, gibi materyalleri ve tesviye,polisaj, döküm, lehim işlemlerini açıklar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1.Maddeler bilgisine giriş 1.1.Dişhekimliğinde kullanılan materyaller 1.2.Dişhekimliğindeki restoratif materyallerin tarihçesi 1.3.Dişhekimliğinde kullanılan materyallerin standartları | Gözlem Gösteri |
2 | 2.Maddelerin genel özellikleri, dental materyallerin özellikleri 2.1. Maddelerin genel özellikleri 2.1.1.Primer interatomik bağlantılar 2.1.2.Sekonder interatomik bağlantılar 2.1.3.Termal enerjisi 2.1.4.Kristal yapılar | Gözlem Gösteri |
3 | 2.2 Dental materyallerin özellikleri 2.2.1.Abrazyon 2.2.2.Vizkozite 2.2.3.Creep ve flow 2.2.4.Renk 2.2.5.Tarnish ve korozyon | Gözlem Gösteri |
4 | 3. Dişhekimliğinde mum ve alçı 3.1.Dişhekimliğinde mum 3.1.1.Mumların tipleri 3.1.2.Mumun içeriği 3.1.3.Mumun akıcılığı 3.1.4.Termal özellikleri 3.1.5.Mumun manipulasyonu | Gözlem Gösteri |
5 | 3.2.Dişhekimliğinde alçı 3.2.1.Alçının dişhekimliğinde kullanımı 3.2.2.Alçının tarihçesi 3.2.3.Alçının içeriği 3.2.4.Alçının sertleşme reaksiyonu | Gözlem Gösteri |
6 | 3.2.5.Alçının tipleri 3.2.6.ISO Sınıflandırması 3.2.7.Alçının sertleşme reaksiyonunu etkileyen faktörler | Gözlem Gösteri |
7 | 4. Islanabilirlik ve ısısal davranışlar 4.1.Yüzey enerjisi 4.2.Yüzey temas açısı 4.3.Termal genleşme | Gözlem Gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | 5.Metaller 5.1.Metallerin yapısı ve özellikleri 5.2.Alaşım nedir 5.3.Dişhekimliğinde kullanılan metallerin sınıflandırılması | Gözlem Gösteri |
10 | 6.Rövetman 6.1.Rövetmanın özellikleri 6.2.Rövetmanın tipleri 6.3.Rövetmanın hazırlanışı | Gözlem Gösteri |
11 | 7.Döküm, lehim işlemi, tesviye ve polisaj 7.1. Döküm işlemi 7.1.1.Döküm işlemlerinde kullanılan gereçler 7.1.2.Döküm işleminin amaçları 7.1.3.Döküm işlemlerinde karşılaşılabilecek problemler | Gözlem Gösteri |
12 | 7.2. Lehim işlemi 7.2.1.Lehim işleminin yapılabileceği durumlar 7.2.2.Lehim tipi 7.2.3.Lehim işleminin aşamaları | Gözlem Gösteri |
13 | 7.3. Tesviye ve Polisaj 7.3.1.Tesviye ve polisaj işlemlerinde kullanılan materyaller 7.3.2.Tesviye ve polisaj işleminin aşamaları 7.3.3.Tesviye ve polisaj işlemlerindeki hatalar | Gözlem Gösteri |
14 | 8.Akrilik rezinler ve polimerizasyon 8.1.Polimerizasyon yöntemleri | Gözlem Gösteri |
15 | 8.2.Rezin çeşitleri 8.3.Akrilik rezinlerin özellikleri | Gözlem Gösteri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Diş Hekimliğinde Maddeler Bilgisi, Anthony von J. Fraunhofer, Çeviri Editörü:Nuran Özyemişçi Cebeci, Atlas Kitapçılık, Ankara, 2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |