| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | IŞINSU ALKAN (isinsu.alkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| “Tıbbi Biyoloji ve Genetik” dersinin amacı moleküler biyoloji, hücre biyolojisi ve moleküler genetik konularında bilgi birikimini sağlamak ve edindiği bilgileri diş hekimliği alanına uyarlayabilmesini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hücre tipleri, organeller ve genetik materyal ile ilgili kavramları tanımlayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Hücre siklusu, mitoz ve mayoz bölünmeyi açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur.  | 
		|
| DÖÇ-3 | Mutasyon, polimorfizm kavramlarını ve DNA tamir mekanizmalarını açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hücrenin yapısı, bölünmesi ve işlevi; genetik materyalin yapısı,işlevi ve varyasyonları; kalıtım modelleri, gen teknolojileri ve tedavi yöntemleri ile ilgili konular işlenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Hücre yapısı ve işlevleri | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 2 | Hücre membranının ve organellerin yapısı ve fonksiyonları | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 3 | Genetik materyalin özellikleri | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 4 | DNA replikasyonu | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 5 | RNA yapısı ve tipleri | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 6 | RNA transkripsiyonu ve düzenlenmesi | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 7 | Protein sentezi | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mutasyon ve mutajenler | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 10 | Kalıtım modelleri ve Mendel genetiği | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 11 | Hücre döngüsü ve kontrolü | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 12 | Kanser | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 13 | Mitokondriyal kalıtım | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 14 | Gen teknolojileri | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 15 | Hücre Yaşlanması, Apoptozis | Anlatma yöntemi, soru cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hücre ve Moleküler Biyoloji, Lippincott's, Editor: Richard A. Harvey, Çeviri Editörü; Betül Yanık, Güneş Tıp Kitabevi, Ankara, 2014, 9786053350613 | |
| 2 | Genetik Kavramlar, William S. Klug, Michael R. Cummings Çeviri Editörü: Cihan Öner, 6. Baskı, Palme Yayıncılık, 2018, 9786053558811 | |
| 3 | Tıbbi Genetik, Thomson and Thomson, Nussbaum, McInnes, Willard, Çeviri Editörü M. Alikaşifoğlu, Güneş Kitabevi, Ankara, 2019, 9789752777705. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 8 | 16 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||