Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ / DIS104 - DİŞ HEKİMLİĞİ

Kodu: DIS104 Adı: DAVRANIŞ BİLİMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİŞ HEKİMLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HİLAL ERDOĞAN (hilalerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Davranış Bilimleri dersinin amacı insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönleri, küçük gruplarda bireylerarası etkileşimler ve bu özelliklerin iş yaşamına etkileri gibi konuları incelenmektir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler sosyal ve iş ortamında insan davranışının temel özellikleri hakkında bilgi edinebilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-8 Diş hekimliği mesleği ile ilgili ahlaki, etik ve yasal sorumluluklar ile ilgili bilgi sahibidir ve bu bilgileri kullanarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar.
PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Davranış Bilimleri alanına katkıda bulunan bilim dallarının neler olduğu ve tarihsel gelişimleri açıklayabilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-8 Diş hekimliği mesleği ile ilgili ahlaki, etik ve yasal sorumluluklar ile ilgili bilgi sahibidir ve bu bilgileri kullanarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.
PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kültür, kültürel farklılıklar, değişim ve değişime direniş gibi çatışmaya yol açabilen konularla doğru iletişim kurabilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-8 Diş hekimliği mesleği ile ilgili ahlaki, etik ve yasal sorumluluklar ile ilgili bilgi sahibidir ve bu bilgileri kullanarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir.
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.
PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar.
PÇ-13 Koruyucu Diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapar, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak destekler,gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetler veya yönetir.
PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnsan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönleri, küçük gruplarda bireylerarası etkileşimler ve bu özelliklerin iş yaşamına etkileri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Psikoloji ve Davranış Bilimin Doğası Anlatma
2 Davranışa Değişik Yaklaşım Türleri Anlatma
3 Davranışa Bilişsel ve Davranışçı Yaklaşımlar Anlatma
4 Psikoanalitik ve Fenomenolojik Yaklaşım Anlatma
5 Klinik ve Danışmanlık Psikoloji ve Diğer Alanlar Anlatma
6 Davranışın biyolojik temelleri, Duyum ve Algılama Anlatma
7 Öğrenme Anlatma
8 Ara Sınav
9 Bellek Anlatma
10 Bilişim: Dil, Kavramlar ve Problem Çözümünde Düşünce Anlatma
11 Güdülenme Anlatma
12 Heyecan Anlatma
13 Günlük Yaşamımızda Güdü ve Heyecanlar Anlatma
14 Yaşam Boyunca Gelişim Anlatma
15 Gelişme ve Günlük Yaşam Anlatma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60