|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PELİN ÖZMEN (pelin.ozmen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı mikroorganizmaların yapısını, sınıflandırmasını, ökaryotik ve prokaryotik mikroorganizmaların özelliklerini anlamak ve bağışıklık sisteminin tepkilerini kavrayıcı yönde bilgi kazanımını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mikroorganizmaların yapısı ve taksonomisi hakkında temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bağışıklık sisteminin bileşenlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bakteri, virüs, mantar ve parazitleri tanıyabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mikroorganizmaların morfolojisi, sınıflandırması, Ökaryot-Prokaryot hücre yapısı farklılıkları, bakteri, virüs, mantar ve parazitlerin genel özellikleri.İmmunolojiye giriş, doğal bağışıklık, edinsel bağışıklık,antijen-antikor. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mikrobiyolojinin tarihçesi | Anlatma |
| 2 | Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve adlandırılması | Anlatma |
| 3 | Mikroorganizma metabolizması | Anlatma |
| 4 | Mikroorganizmaların üretilmeleri ve identifikasyonu | Anlatma |
| 5 | İmmunolojiye giriş, bağışıklık sisteminin temel bileşenleri | Anlatma |
| 6 | Doğal ve kazanılmış bağışıklık | Anlatma |
| 7 | Doğal ve kazanılmış bağışıklık | Anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İmmün sistemde rol oynayan doku ve organlar | Anlatma |
| 10 | Antijen ve antikor çeşitleri | Anlatma |
| 11 | Bakteriyolojiye giriş, bakterilerin genel özellikleri, sık görüle bakteriyel enfeksiyon etkenleri | Anlatma |
| 12 | Virolojiye giriş, virüslerin genel özellikleri, sık görülen viral enfeksiyon etkenleri | Anlatma |
| 13 | Mikolojiye giriş,küf ve mayaların genel özellikleri, sık görülen fungal enfeksiyon etkenleri | Anlatma |
| 14 | Parazitolojiye giriş, parazitlerin genel özellikleri, sık görülen parazitler enfeksiyon etkenleri | Anlatma |
| 15 | Genel tekrar | Anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bagg, J., MacFarlane, TW, Poxton IR. Çev. Ed: Anğ, Ö. Diş Hekimliği Öğrencileri İçin Mikrobiyolojinin Esasları, Nobel Tıp Kitapevi, 2013. | |
| 2 | Engelkirk PD, Engelkirk JD. Çev Ed:Baylan Ö, Erdoğan Ö. Burton Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji. İstanbul Tıp kitapevi, 2016. | |
| 3 | 3. Us D, Başustaoğlu A. Murray Temel Tıbbi Mikrobiyoloji.Güneş Tıp Kitabevi, 2018. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
| c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||