|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PELİN ÖZMEN (pelin.ozmen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı mikroorganizmaların yapısını, sınıflandırmasını, ökaryotik ve prokaryotik mikroorganizmaların özelliklerini anlamak ve bağışıklık sisteminin tepkilerini kavrayıcı yönde bilgi kazanımını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikroorganizmaların yapısı ve taksonomisi hakkında temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bağışıklık sisteminin bileşenlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bakteri, virüs, mantar ve parazitleri tanıyabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mikroorganizmaların morfolojisi, sınıflandırması, Ökaryot-Prokaryot hücre yapısı farklılıkları, bakteri, virüs, mantar ve parazitlerin genel özellikleri.İmmunolojiye giriş, doğal bağışıklık, edinsel bağışıklık,antijen-antikor. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mikrobiyolojinin tarihçesi | Anlatma |
2 | Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve adlandırılması | Anlatma |
3 | Mikroorganizma metabolizması | Anlatma |
4 | Mikroorganizmaların üretilmeleri ve identifikasyonu | Anlatma |
5 | İmmunolojiye giriş, bağışıklık sisteminin temel bileşenleri | Anlatma |
6 | Doğal ve kazanılmış bağışıklık | Anlatma |
7 | Doğal ve kazanılmış bağışıklık | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İmmün sistemde rol oynayan doku ve organlar | Anlatma |
10 | Antijen ve antikor çeşitleri | Anlatma |
11 | Bakteriyolojiye giriş, bakterilerin genel özellikleri, sık görüle bakteriyel enfeksiyon etkenleri | Anlatma |
12 | Virolojiye giriş, virüslerin genel özellikleri, sık görülen viral enfeksiyon etkenleri | Anlatma |
13 | Mikolojiye giriş,küf ve mayaların genel özellikleri, sık görülen fungal enfeksiyon etkenleri | Anlatma |
14 | Parazitolojiye giriş, parazitlerin genel özellikleri, sık görülen parazitler enfeksiyon etkenleri | Anlatma |
15 | Genel tekrar | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bagg, J., MacFarlane, TW, Poxton IR. Çev. Ed: Anğ, Ö. Diş Hekimliği Öğrencileri İçin Mikrobiyolojinin Esasları, Nobel Tıp Kitapevi, 2013. | |
2 | Engelkirk PD, Engelkirk JD. Çev Ed:Baylan Ö, Erdoğan Ö. Burton Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji. İstanbul Tıp kitapevi, 2016. | |
3 | 3. Us D, Başustaoğlu A. Murray Temel Tıbbi Mikrobiyoloji.Güneş Tıp Kitabevi, 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |