|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM BOZKURT (ozlembozkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan vücudundaki yapıların morfolojik ve işlevsel olarak değerlendirilmesi, öğrencilerin bu bilgileri öğrenmesi ve meslek hayatlarında kullanmaları hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sistemlerin ve organların anatomisini bilir, aralarındaki bağlantıyı açıklayabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | İnsan vücudunda yer alan yapıları sistematik olarak açıklayabilir. Sinir sistemi ile bağlantısını kurabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sinir sistemini oluşturan yapıları ve işlevlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sistemler ve sistemleri oluşturan yapılar, genel tekrarlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hareket sistemine giriş, İskelet sistemi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
2 | Pleksus Cervicalis, Pleksus Brachialis | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
3 | Baş ve boyun kasları, innerve eden sinirler | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
4 | Beyin Anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
5 | Beyin kesit anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
6 | Beyin Zarları ve BOS Dolaşımı | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
7 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Talamus, Hipotalamus, Hipofiz Bezi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
10 | Bazal Ganglionlar | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
11 | Hipokampüs | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
12 | Medulla Spinalis, inen çıkan yollar | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
13 | otonom sinir sistemi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
14 | sempatik ve parasempatik innervasyon | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Woelfel'in Diş Anatomisi Diş Hekimliği İlişkisi, Rıckne C. Sheıd, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019 | |
2 | Arıncı, K., Elhan, A.: Anatomi (1. ve 2. cilt), 6. Baskı (2020) | |
3 | Sobotta, İnsan Anatomisi Atlası. Cilt 1-2. Atlas Tıp Kitapçılık Ltd. Şti. Ankara, 2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunum materyalleri Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 8 | 1 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |