|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | IŞINSU ALKAN (isinsu.alkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye vücut hücreleri, dokular arasındaki farklılıkları; özellikle oral ve fasiyal bölgenin gelişimi, yapısı ve fonksiyonlarını, oral ve fasiyal dokuların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Vücut hücreleri, dokuları ve organlarının gelişim, yapı ve fonksiyonlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| DÖÇ-2 | İnsan embriyosu gelişimini anlatabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Epitel dokusu, bağ dokusu, kıkırdak, kemik, lenf, kas dokusu ve sinir dokusunun morfoloji ve fizyolojisini açıklayabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hücre, hücre bölünmesi, epitel dokusu, bağ ve destek dokusu, kıkırdak dokusu; kemik dokusu; kemik oluşumu; kas doku histolojisi; sinir doku histolojisi; kan doku ve hematopoezis; genel embriyoloji (fertilizasyon, implantasyon, gastrulasyon, embriyonik dönem, fötal membranlar-plasenta, doğum, konjenital anomaliler), faringeal arkuslar, baş ve boyun embriyolojisi ve odontogenez. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Histolojiye giriş | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 2 | Hücre | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 3 | Hücre membranı ve bağlantı kompleksleri | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 4 | Epitel doku | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 5 | Bağ doku | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 6 | Kıkırdak doku | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 7 | Kemik doku | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kan doku | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 10 | Sinir doku | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 11 | Genel embriyoloji I | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 12 | Genel embriyoloji II | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 13 | Genel embriyoloji III | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 14 | Genel embriyoloji IV | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 15 | Genel değerlendirme ve Tekrar | Anlatma yöntemi, soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Histoloji ve Hücre Biyolojisi, Abraham L.Kierszenbaum, Palme Yayınevi - Akademik Kitaplar, 2006, 9799944341027. | |
| 2 | Langman's Medical Embryology, By T.W. Sadler, Çeviri editörü: Başaklar C. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2017, 9786053557876. | |
| 3 | Junqueira’s Basic Histology: Text and Atlas, Anthony L. Mescher, Çeviri Editörleri: Aytekin Y, Solakoğlu S, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara, 2018, 9781260288414 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 8 | 1 | 10 |
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||