|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELEK HİLAL KAPLAN (melekhilal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Diş hekimi-hasta iletişiminin gerektirdiği bilgi, beceri, davranış ve görünümün kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İletişimin unsurlarını, iletişimin temel özelliklerini kavramak |
PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişilerarası ilişkilere ilişkin kavramları tanımlayabilir ve sağlık hizmetlerinde uygulayabilir. |
PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hekim-hasta iletişiminin önemi ve gerekliliğini kavrayabilir. |
PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Diş hekimi-hasta iletişiminin gerektirdiği bilgi, beceri, davranış ve görünümün kazandırılması amaçlanmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişimin tanımı, iletişim süreci ve hekim-hasta iletişiminin öneminin açıklanması. | Anlatma Yöntemi |
2 | Tek yönlü ve iki yönlü iletişimin açıklanması. İletişimin temel özelliklerinin incelenmesi. | Anlatma Yöntemi |
3 | İletişimin temel özelliklerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi |
4 | Hekim-hasta ilişkisi modellerinin açıklanması. | Anlatma Yöntemi |
5 | Hekim-hasta iletişimini etkileyen faktörlerin açıklanması. | Anlatma Yöntemi |
6 | Hekim-hasta iletişiminde sözlü iletişim, hastayı karşılama ve hasta ile tanışma becerisinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi |
7 | Hekim-hasta iletişiminde sözlü iletişim, yakınmaya yönelik öykü alma. | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mesleki etik kurallarının ve hasta haklarının açıklanması. | Anlatma Yöntemi |
10 | Mesleki etik kurallarının ve hasta haklarının açıklanması. | Anlatma Yöntemi |
11 | Hekim-hasta iletişiminde empatik iletişimin incelenmesi. | Anlatma Yöntemi |
12 | Sözsüz iletişim kodlarının açıklanması. | Anlatma Yöntemi |
13 | Hasta tiplerinin rol modellerle anlatılması. | Anlatma Yöntemi |
14 | Sözsüz iletişim kodlarının hekim-hasta iletişimdeki öneminin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi |
15 | Etkili iletişim tekniklerinin incelenmesi. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kişiler Arası İletişim, Göktağ, R., Sınırsız Kitap, Ankara, 2017. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 15 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 15 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |