|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KEVSER KURT DEMİRSOY (kkurtdemirsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin temel fotoğrafçılık ve ağıziçi fotoğrafçılık konularında yeterlilik kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel fotoğrafçılık kuralları ile ilgili bilgi verebilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dental fotoğrafçılıkta kullanılan ekipmanları tanıyabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mesleki yaşantısında temel fotoğrafçılık tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Diş hekimliğinde kullanılan fotoğrafçılık ekipmanlarının temel bakımını yapabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Fotoğrafçılığa giriş, fotoğraf makineleri türleri, fotoğraf makinesinin çalışma prensipleri, objektifler, objektif türleri, filtreler, fotoğrafçının diğer yardımcı araçları, makine satın alırken dikkat edilmesi gerekenler, fotoğrafın oluşumu – diyafram, enstantane ilişkisi, enstantane ve diyafram seçimi örnekleri, Diş hekimliğinde fotoğraflama nedenleri, diş hekimliğinde vaka fotoğraflama teknikleri, Ağız içi aynalar konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tıp ve Diş Hekimliğinde Fotoğraf | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
2 | Fotoğrafın Temel Bileşenleri | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
3 | Flaş sistemleri | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
4 | Dijital fotoğraf | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
5 | Dental fotoğrafta makine ve diğer gerekli malzemeler | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
6 | Dental fotoğrafçılıkta fotoğraf makinesi ayarları | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
7 | Ağız çevresi ve ağıziçi fotoğraf çekimi | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
8 | Ara Sınav | |
9 | Portre ve profil fotoğrafı | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ,ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ |
10 | Dental protez ve modellerin görüntülenmesi | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ,ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ |
11 | Dental fotoğrafçılıkta hatalar | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
12 | Kopyalama ve tarama işlemleri | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
13 | Görüntü işlenmesi ve temel ayarlar | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
14 | Arşivleme | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
15 | Dental fotoğrafçılıkta yasal prosedürler | ANLATMA, SORU CEVAP, TARTIŞMA YÖNTEMİ |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dental Fotoğrafçılık, Ömer Engin, Quintessence Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ilgili ders notları, fotoğraf makinesi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |