|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELEK HİLAL KAPLAN (melekhilal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Restoratif diş tedavisinde enfeksiyon kontrolü, çürüksüz lezyonlar, izolasyon, çürük teşhis yöntemleri, çürük sınıflamaları, çürük riskinin belirlenmesi ve erişkinlerde çürükten korunma yöntemleri hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Restoratif diş tedavisinde enfeksiyon kontrolünü anlayabilir |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Restoratif diş tedavisinde izolasyon ve çürük teşhis yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Erişkinlerde çürükten korunma yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Restoratif Diş Tedavisinde Enfeksiyon Kontrolü, Dişlerin Çürüksüz Lezyonları: Etyolojileri, Sınıflama ve tedavileri, restoratif Diş Tedavisinde İzolasyon, Çürük Teşhisi: çürük Sınıflamasında Güncel Yaklaşımlar, çürük Riskinin Belirlenmesi: Tükürük ve Diyet Analizi, Erişkinlerde Çürükten Korunma: Çürük Önleme Stratejileri (Florür, antibakteriyel ajanlar ve uygulamaları), Çürük Kontrol Restorasyonları,Diyet Kontrolü ve Şeker Değişkenleri, Erişkinlerde Pit ve Fissür Örtücüler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Restoratif Diş Tedavisinde Enfeksiyon Kontrolü | Anlatma Yöntemi |
2 | Enfeksiyon Hastalığının Oluşmasını Etkileyen Temel Faktörler | Anlatma Yöntemi |
3 | DentalAerosollerin Önemi | Anlatma Yöntemi |
4 | Dişlerin Çürüksüz Lezyonlar | Anlatma Yöntemi |
5 | Dişlerin Çürüksüz Lezyonlarının Tedavileri | Anlatma Yöntemi |
6 | Çürük Teşhisi Çürüğün klinik olarak teşhis yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Çürük Teşhisi: Radyolojik Muayene Çürüğün radyolojik olarak teşhis yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çürük Sınıflamasında Güncel Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi |
10 | Çürük Riskinin Belirlenmesi: Tükürük Analizi | Anlatma Yöntemi |
11 | Tükürükte mutans streptokokları ve laktobasilluslar | Anlatma Yöntemi |
12 | Çürük Riskinin Belirlenmesi: Diyet Analizi | Anlatma Yöntemi |
13 | Uluslararası Çürük Belirleme ve Değerlendirme Sistemi | Anlatma Yöntemi |
14 | Erişkinlerde Çürükten Korunma | Anlatma Yöntemi |
15 | Pit ve Fissür Örtücüler, florürler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 3 | 6 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 30 |