Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ / DIS307 - DİŞ HEKİMLİĞİ

Kodu: DIS307 Adı: ORTODONTİ PRATİK Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 1
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİŞ HEKİMLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KEVSER KURT DEMİRSOY (kkurtdemirsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Prenatal ve postnatal büyüme - gelişimi, normali ve normalden sapan durumlar ile çene-yüz sisteminin fonksiyon ve estetiğine ortodontik açıdan yaklaşma yetisini kazandırmak. • İskeletsel anomaliler ile bunların tanı aşamasında kullanılan temel analizleri, ölçümleri ve bunları yorumlama yetisini kazandırmak. • Ortodontik problemlerin nedenlerini ve çözüm alternatiflerini kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Maloklüzyonun teşhisi için gerekli yöntemleri açıklayabilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur.
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
PÇ-13 Koruyucu Diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapar, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak destekler,gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetler veya yönetir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hasta hikayesi, klinik muayene ve radyografik bulguları karşılaştırabilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur.
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir.
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.
PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Temel ortodontik analizler hakkında bilgi verebilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur.
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Ortodontide görüntüleme teknikleri ve sefalometri hakkında bilgi verebilir. PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır
PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur.
PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder.
PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar.
PÇ-12 Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar.
PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tanı yöntemleri ve sefalometrik analiz, iskeletsel maloklüzyonlar ve etiyolojik faktörleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 ORTODONTİNİN TANIMI ANLATMA YÖNTEMİ
2 BÜYÜME VE GELİŞİM 1 ANLATMA YÖNTEMİ
3 BÜYÜME VE GELİŞİM 2 ANLATMA YÖNTEMİ
4 MAKSİLLANIN PRENATAL&POSTNATAL BÜYÜME VE GELİŞİMİ ANLATMA YÖNTEMİ
5 MANDİBULANIN PRENATAL&POSTNATAL BÜYÜME VE GELİŞİMİ ANLATMA YÖNTEMİ
6 ORTODONTİDE MİNİMAL DİAGNOSTİK KAYITLAR ANLATMA YÖNTEMİ
7 ORTODONTİK MODEL TEMİNİ ANLATMA YÖNTEMİ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ GÖZLEM
8 Ara Sınav
9 ORTODONTİK FOTOĞRAFLAR ANLATMA YÖNTEMİ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ GÖZLEM
10 ORTODONTİDE MODEL ANALİZLERİ 1 ANLATMA YÖNTEMİ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ GÖZLEM
11 ORTODONTİDE MODEL ANALİZLERİ 2 ANLATMA YÖNTEMİ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ GÖZLEM
12 LATERAL SEFALOMETRİK FİLM ANALİZLERİ ANLATMA YÖNTEMİ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ GÖZLEM
13 DİJİTAL VE KONVANSİYONEL SEFALOMETRİK ÖLÇÜMLER 1 ANLATMA YÖNTEMİ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ GÖZLEM
14 DİJİTAL VE KONVANSİYONEL SEFALOMETRİK ÖLÇÜMLER 2 ANLATMA YÖNTEMİ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ GÖZLEM
15 EL-BİLEK FİLMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ ANLATMA YÖNTEMİ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ GÖZLEM
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Contemporary Orthodontics, 6th Ed, William Proffit, Henry Field, Brent Larson, David Sarver. Mosby,2018.
2 Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı), 5. Baskı, Mustafa Ülgen, Yurtmim Yayıncılık, 2015.
3 Ortodonti Tedavi Prensipleri, 8. Baskı, Mustafa Ülgen, Yurtmim Yayıncılık, 2015.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
KONVANSİYONEL VE DİJİTAL SEFALOMETRİK ANALİZ MATERYALLERİ

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 30