|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELEK HİLAL KAPLAN (melekhilal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Restoratif diş tedavisine başlamadan önce yapılacak işlemleri, mine ve dentin adezyonunu, adezivlerin sınıflandırılmasını, klinik endikasyonlarını ve uygulamalarını, indirekt estetik restorasyonların sınıflandırılması, yapım teknikleri, kompozit ve seramik inleylerin avantaj ve dezavantajları, laminat veneerler ve endodontik tedavili dişlerin restorasyonu, post uygulamaları diş renklenmeleri ve dentin aşırı duyarlılığının etyolojisi ve tedavisi hakkında bilgi vermektir. Restoratif diş tedavisine başlamadan önce yapılacak işlemleri, mine ve dentin adezyonunu, adezivlerin sınıflandırılmasını, klinik endikasyonlarını ve uygulamalarını, indirekt estetik restorasyonların sınıflandırılması, yapım teknikleri, kompozit ve seramik inleylerin avantaj ve dezavantajları, laminat veneerler ve endodontik tedavili dişlerin restorasyonu, post uygulamaları diş renklenmeleri ve dentin aşırı duyarlılığının etyolojisi ve tedavisi hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Restoratif diş tedavisine başlamadan önce yapılacak işlemleri sıralayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Adezyonun temel kavramlarını açıklar, mine-dentin adezyonu ve adezyonu etkileyen faktörleri sıralayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-13 Koruyucu Diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapar, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak destekler,gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetler veya yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Adeziv sistemleri sınıflar, klinik endikasyonları ve uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-13 Koruyucu Diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapar, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak destekler,gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetler veya yönetir. PÇ-15 Toplumdaki grupların, ailelerin ve bireylerin ağız sağlıklarını yüksek seviyeye çıkarabilecek yeterliliktedir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Adezyonun temel kavramları, posterior dişlere uygulanan estetik restoratif teknikler ve indirekt estetik restorasyonlar, kompozit inleylerde direkt ve semi-direkt teknikler, kompozit ve seramik inleylerin avantaj ve dezavantajları, direkt ve indirekt veneer teknikleri, kompozit ve porselen laminat veneerler, endodontik tedavili dişlerin restorasyonu, tedavi planlaması ve fiberle güçlendirilmiş post sistemlerinin klinik uygulamaları, diş renklenmeleri ve dentin aşırı duyarlılığı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. 1. Restoratif Diş Tedavisi Öncesinde Yapılacak Islemler 1.1.1. Dört elli dishekimliğinin faydaları 1.1.2. Çapraz Enfeksiyon | Anlatma Yöntemi |
2 | 2.1 Adezyonun temel kavramları 2.1.1. Mine ve dentin adezyonu 2.1.2. Dentin adezyonunu etkileyen klinik faktörler | Anlatma Yöntemi |
3 | 3. 1. Adeziv sistemler 3.1.1. Adeziv sistemlerin klinik endikasyonları | Anlatma Yöntemi |
4 | 3. 2. Adeziv sistemler 3.2.1. Adeziv sistemlerin sınıflandırılması ve gelişimi | Anlatma Yöntemi |
5 | 4.1 İndirekt estetik restorasyonlar 4.1.1. Posterior dişler için estetik restoratif işlemler 4.1.2. Direkt estetik restoratif islemlerde karşılaşılan problemler 4.1.3. Cam seramik insertler 4.1.4. İndirekt estetik restorasyonların sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi |
6 | 4.2. Kompozit inleyler 4.2.1. Direkt ve semi-direkt teknikler 4.2.2. Seramik ve kompozitlerin avantaj ve dezavantajları | Anlatma Yöntemi |
7 | 5.1. Laminate veneerler 5.1.1. Teşhis ve tedavi planlaması 5.1.2. Direk and indirek veneer teknikleri 5.1.3. Porselen laminate veneerler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | 6.1.Endodontik tedavili dişlerin restorasyonu | Anlatma Yöntemi |
10 | 6.1.1.Postların sınıflaması 6.1.2.Post kullanım prensipleri ve tedavi planması | Anlatma Yöntemi |
11 | 6.1.3.Fiberle güçlendirilmiş sistemlerin klinik uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
12 | 7.1.Diş renklenmeleri 7.1.1Etyolojisi | Anlatma Yöntemi |
13 | 7.1.2.Diş renklenmelerinin tedavisi | Anlatma Yöntemi |
14 | 7.2. Dentin aşırı duyarlılığı 7.2.1. Etyolojisi | Anlatma Yöntemi |
15 | 7.2.2. Dentin aşırı duyarlılığı tedavisi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sturdevants’s art andscience of operative dentistry. Türkçe 5. Baskı. Theodore M. Robertson, Mosby, 9780323478335 | |
2 | Kompozit Restorasyonlar, Prof. Dr. G. Berrin Dayangaç, Quıntessence Yayıncılık, İstanbul, 2013, 9786056244803. | |
3 | Restoratif Diş Tedavisi Akıl Notları, Prof. Dr. Uğur Erdemir, Güneş Tıp Kitapevleri, 2020, 9789752777873. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 30 |