|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL ERDOĞAN (hilalerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Endodontik tedavi için başvuran hastanın medikal ve diş durumunun değerlendirilmesi, vital pulpa tedavileri ve kesici ve premolar dişlerin kanal tedavisi işlemlerinin ardından tanı ve tedavi planlamasını öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hastanın genel sağlık durumunu sorgulayabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Klinik ve radyolojik olarak hastanın dental durumunu değerlendirebilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Diş hekimliğinin çeşitli dallarında ve diğer tıbbi alanlarda disiplinler arası takım çalışmaları yapar ve becerisinin ötesinde kalan tıbbi ve dişe bağlı tedaviler için gerekli uzmanın görüşüne veya tedavisine başvurur. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-6 Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız-diş sağlığını sağlamaya yönelik her türlü aletleri kullanır ve diş hekimliği kliniklerinde kullanılan malzemeler hakkında yeterli bilgi sahibidir. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. PÇ-9 Mesleki kural ve kanunları takip eder, profesyonel davranış bilincine sahiptir, ağız-diş sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslar arası politika ve uygulamaları irdeleyip, olası sonuçlarını değerlendirir. PÇ-13 Koruyucu Diş hekimliği uygulamalarını klinikte yapar, bunun yanı sıra yerel veya ulusal düzeyde planlanacak topluma yönelik ağız-diş sağlığı program ve projelerine katılarak destekler,gerektiğinde bu konularda yeterli donanımları edinerek denetler veya yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hastanın endodontik tedavi gerektiren dişi ile ilgili doğru tanıyı ve tedavi planlamasını yapabilir. |
PÇ-1 Diş Hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği, klinik ve sosyal bilimlere ait temel bilgilere sahiptir ve bunları yaşamı boyunca kullanır PÇ-2 Öğrenmiş olduğu temel tıp ve fen bilimleri bilgilerini, gerek klinik ve gerekse laboratuar çalışmalarında uygular, problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-4 Çağdaş diş hekimliği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Bireysel çalışma becerisine sahiptir. ‘Diş hekimi’ olarak ilgili tanı yöntemlerini kullanarak tedaviye yönelik karar verir, insiyatif kullanır, mesleki fikirlerini sözlü veya yazılı, açık ve öz ifade eder. PÇ-7 Muayenehanesinde karşılaşabileceği dental ve medikal acil durumları önleyebilecek etkin stratejiler geliştirip bunları uygular ve bu acil durumların ortaya çıkması halinde tedavi için uygulayacağı tutumu belirlemek konusunda yeterlidir. PÇ-10 Hastalarının sosyal ve etnik geçmişini de göz önünde tutarak, klinik ve radyolojik muayene ve diğer diyagnostik testleri, hasta hikayesindeki bulguları ilişkilendirerek ayırıcı tanı, ön tanı veya kesin tanı koyar. PÇ-14 Hekim olmanın bilinci ile diş hekimliği tedavileri dışında, kendisi dahil, hizmet sunduğu toplumun ve bireylerin genel sağlığını ön planda tutan ve sağlıklılık durumlarını geliştirecek girişim ve uygulamaları yerine getirir, bu konularda hastayı bilinçlendirir ve yönlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Endodontide kullanılan kullanım prensipleri ve steril alet, Tıbbi ve diş değerlendirme, teşhis ve tedavi planlaması, vital pulpa tedavileri, lokal anestezi uygulaması, tükürük izolasyonu, erişim boşluğunun hazırlanması, kök kanallarının temizlenmesi ve şekillendirilmesi, kanal içi ilaç tedavisi, kök kanallarının tıkanması ve radyografik görüntüleme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Endodontik aletlerin kullanım ve sterilizasyon prensipleri.Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
7 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | Endodontide tanı, tedavi planlaması ve uygulaması | Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Alaçam T. Endodonti, Özyurt Matbaacılık, Ankara, 2012. | |
2 | 2. Walton RE, Torabinejad M. Endodontics: Principles and Practice, 4 rd ed, Saunders Co., St Louis, 2009. | |
3 | 3. Hargreaves KM, Cohen S. Cohen?s Pathways of the Pulp. 10 th ed, Mosby Co., St.Louis, 20 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Gözlem Gösteri Tatbikat |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |