|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİST REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SİNEM HAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, İngilizceden Türkçeye gerekli olan temel becerileri, çeşitli cümle ve metinler üzerinde analiz, tartışma ve uygulama yaparak kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orta düzeydeki İngilizce metinleri Türkçeye çevirebilir. |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orta düzeyde kendilerini İngilizce dilinde ifade edebilir. |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İngilizce dilindeki orta düzey yapıları hakkında geniş bir bilgi kazanabilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-24 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Orta düzey İngilizce deyim ve sözcük gruplarını kullanabilir. |
PÇ-1 Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-4 Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İngilizcedeki cümlecik türlerini tanıyabilir. |
PÇ-14 Kültür turlarında gruplara liderlik ederek, ziyaret edilen bölgelerin kültürel ve coğrafi özelliklerini ayrıntılı olarak tanıtır. PÇ-16 Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerini kültür turları sırasında yerli ve yabancı turistlere aktararak bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | İngilizce turizm alan terminolojisi hakkında bilgi edinebilir. |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-12 Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi, rehberlik hizmetleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. PÇ-13 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çeviri metot ve teknikleri, sosyal bilimlerde çeviri çalışmaları, deyim ve eşdizimli ifadeler; farklı konularda ve türlerde yazılmış özgün İngilizce metinleri Türkçe’ye çevirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çeviriye giriş | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma. |
2 | Zarf cümlecikleri 1 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
3 | Zarf cümlecikleri 2 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
4 | Zarf cümlecikleri 3 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
5 | Sıfat cümlecikleri 1 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
6 | Sıfat cümlecikleri 2 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
7 | Sıfat cümlecikleri 3 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İsim cümlecikleri 1 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
10 | İsim cümlecikleri 2 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
11 | Cümley düzeyi çeviri çalışmaları 1 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
12 | Cümle düzeyi çeviri çalışmaları 2 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
13 | Cümle düzeyi çeviri çalışmaları 3 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
14 | Metin düzeyi çeviri çalışmaları 1 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
15 | Metin düzeyi çeviri çalışmaları 2 | dilbilgisi-gramer, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kalay, N. (2019). Advanced Translation Practice. 4th ed. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
2 | Kalay, N. (2007). Güncel Çeviri Sözlüğü. 3rd ed. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, Sözlükler, Web-tabanlı sözlükler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |