|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ (TEZLİ YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAVAŞ MARAŞLI (savasmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SAVAŞ MARAŞLI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere bilimsel araştırmaların yöntemleri, teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etik ihlal öğrenir |
PÇ-1 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak katıldığı arkeolojik kazı ve araştırmalarda elde edilen verileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olma. PÇ-4 Mesleki kariyerinde lisansüstü bilgiye sahip olur ve doktoraya geçiş hakkı temel bilgi sahibi olur. PÇ-6 Mesleki kariyerinde lisansüstü bilgiye sahip olur ve doktoraya geçiş hakkı temel bilgi sahibi olur. PÇ-10 Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini uygular |
PÇ-1 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak katıldığı arkeolojik kazı ve araştırmalarda elde edilen verileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olma. PÇ-5 Sanat Tarihi ile ilgili güncel yayınları takip edip analiz edebilme yeteneğine sahip olur. PÇ-10 Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | arazi çalışması planlar |
PÇ-1 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak katıldığı arkeolojik kazı ve araştırmalarda elde edilen verileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olma. PÇ-2 Sanat Tarihi lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel Araştırma Yöntemi kullanılarak yapılacak bir çalışmada nelerin yapılması gerektiği, nasıl bir yol izleneceği, sorunsalın nasıl saptanacağı, amacın nasıl somutlaştırılacağı, araştırma için doğru yöntemin nasıl belirleneceği, test materyallerinin nasıl geliştirileceği, atıfların nasıl aktarılacağı ve bulguların tartışılıp nasıl sonuca ulaşılacağı gibi. Ayrıca Araştırma yöntembiliminin gelişimi ile ilgili çeşitli makalelerin çözümlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırmanın nedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilimsel Araştırma türleri nelerdir. Niceliksel ve niteliksel araştırmalar nasıl yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Düzeyine Göre Hangi Araştırma Türleri Vardır? Bilimsel Araştırmanın Amacına Göre Türleri nelerdir? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bilimsel Araştırma Süreci | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Veri toplama yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Veri analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştırma ekibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Akademik yayın hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Makale nasıl yazılır? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konu öneri ve seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Makale taslağı oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Şener Büyüköztürk), Bilimsel Araştırma Yöntemi (Niyazi Karasar) | |
2 | Selçuk Mülayim, Sanat Tarihi Metodu, İstanbul 2020 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 12 | 2 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 4 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 9 | 81 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |