|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ (TEZLİ YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAVAŞ MARAŞLI (savasmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SAVAŞ MARAŞLI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Sanat Tarihi lisans bilgilerini uzmanlık düzeyine geliştirmek ve derinleştirmek. PÇ-3 Çevre ve doğal koşulların mimari ve bezemeye zaman içerisindeki etkisi tartışılır. PÇ-4 Mesleki kariyerinde lisansüstü bilgiye sahip olur ve doktoraya geçiş hakkı temel bilgi sahibi olur. PÇ-5 Sanat Tarihi ile ilgili güncel yayınları takip edip analiz edebilme yeteneğine sahip olur. PÇ-6 Mesleki kariyerinde lisansüstü bilgiye sahip olur ve doktoraya geçiş hakkı temel bilgi sahibi olur. PÇ-7 Alanında edindiği kuramsal ve uygulama bilgilerini, arkeolojik kazı, Müzecilik, eski eser korumacılığı, yüzey araştırmaları, danışmanlık, bilirkişilik ve ilgili birimlerde kullanabilme PÇ-8 Sanat Tarihinin temel problemleri hakkında açık bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri ortaya çıkan güncel sorunlara uyarlayabilme. PÇ-10 Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinme. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırmaya Giriş: Bilim Felsefesi | |
2 | Araştırmacı Yeterlikleri | |
3 | Araştırma desenleme | |
4 | Açık ve uzaktan öğrenme alanının boyutları | |
5 | Açık ve uzaktan öğrenme alanındaki süreli yayınlar | |
6 | Açık ve uzaktan öğrenme alanındaki konferanslar | |
7 | Açık ve uzaktan öğrenme alanındaki mesleki örgütler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makale inceleme | |
10 | Makale inceleme | |
11 | Makale inceleme | |
12 | Bildiri inceleme | |
13 | Bildiri inceleme | |
14 | Değerlendirme | |
15 | Raporlama | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 12 | 1 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 8 | 64 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 5 | 5 | 25 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 175 |