|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZÜMRÜT ÇELEBİ (zumrutavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı öğrencilerin önlisans eğitimlerinde temel makro ekonomik konulara olan ilgilerini artırmak ve bilgi sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Makro ekonomik Temel Kavramları açıklayabilir. |
PÇ-7 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-8 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Genel Makro Model Çerçevesinde Temel İlişkilerin Tüm Boyutlarıyla açıklayabilir. |
PÇ-7 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İktisadi Düşünce Okullarının Teorik ve Politik Görüşlerini açıklayabilir. |
PÇ-7 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-8 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-9 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Başlıca Makro Ekonomik Politika Seçeneklerini değerlendirebilir. |
PÇ-7 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-8 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-9 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Milli Gelir Hesapları / Milli Gelirin Belirlenmesi / Toplam Talep ve Çarpan / Para ve Modern Bankacılık Sistemi / Merkez Bankacılığı ve Parasal Sistem / Kapalı Bir Ekonomide Para ve Maliye Politikaları / İşsizlik / Enflasyon / Açık Ekonomi Makro İktisadı / Uluslararası Para Sistemi ve Uluslararası Finans / Açık Ekonomide Para ve Maliye Politikaları / Gelişmekte Olan Ülkelerin Problemleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kavramsal Çerçeve: Makro Ekonominin Doğuşu- Genel Çerçevesi ve Mikrodan Makroya Geçiş | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 2 | Milli Gelir Analizi: Makro Ekonomik Denge- Çarpan Kavramı- Devlet ve Milli Gelir/ Dış Ticaret ve Milli Gelir | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 3 | Milli Gelirin Denge Seviyesi: Toplam Arz ve Toplam Talep | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 4 | Milli Gelirin Denge Seviyesi: Çarpan Mekanizması | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 5 | Milli Gelir Dengesi: IS-LM Modeli | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 6 | Fiyat İstikrarsızlığı: Enflasyon: Enflasyon- Deflasyon- Stagflasyon | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 7 | Fiyat İstikrarsızlığı: Enflasyon: Enflasyon- Deflasyon- Stagflasyon | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Para Teorisi ve Politikası: Paranın Tanımı ve Fonksiyonları- Para Arzı ve Talebi- Merkez Bankası | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 10 | Döviz Kuru ve Döviz Piyasası | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 11 | Döviz Kuru Sistemleri | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 12 | Ödemeler Dengesi | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 13 | İstihdam ve İşsizlik | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 14 | İstihdam ve İşsizlik | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 15 | İstikrar Programları | Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Beyin Fırtınası, Kaynak Tarama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Eğilmez, A. M. (2016). Makroekonomi: Türkiye'den örneklerle. Remzi Kitabevi. | |
| 2 | Felderer, B., & Homburg, S. (2010). Makro iktisat ve yeni makro iktisat. Efil Yayinevi. | |
| 3 | Bocutoglu, E. (2021). Karsilastirmali Makro Iktisat: Teoriler ve Politikalar. Ekin Kitabevi Yayinlari. | |
| 4 | Mishkin, F. S. (2018). Makroekonomi - Politika ve Uygulama. Nobel Akademik Yayincilik. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, ders notları, makale ve sunumlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||