Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SBE 540 - SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SBE 540 Adı: SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenmede önemli olan bazı anahtar kavramları betimleyebilme, Sosyal bilgiler öğretiminde etkili olan öğrenme kuramlarını bilebilme, Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumlu yönlerini değerlendirebilme, Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumsuz yönlerini değerlendirebilme PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
PÇ-2 Sosyal Bilgiler eğitimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme.
PÇ-3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
PÇ-7 Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme.
PÇ-9 Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-13 Alanda temel araştırma yöntem bilgi ve becerilerini kazanma
PÇ-14 Mesleki alanda bilimsel yöntemleri kullanma becerisini kazanma
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 dersin tanıtımı Anlatım, tartışma, soru cevap
2 Sosyal bilgiler öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, amacı, gerekçesi ve temel ilkeleri Anlatım, tartışma, soru cevap
3 Sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi Anlatım, tartışma, soru cevap
4 Gelişim kuramları ve sosyal bilgiler ilişkisi Anlatım, tartışma, soru cevap
5 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimine yansımaları- Sunuş Yoluyla, Buluş Yoluyla ve Araştırmaya Dayalı Sosyal Bilgiler Öğretimi Anlatım, tartışma, soru cevap
6 Davranışçı ve Bilişsel Öğrenme Yaklaşımları Anlatım, tartışma, soru cevap
7 Sosyal Öğrenme Kuramı Anlatım, tartışma, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Yapılandırmacılık Kuramı Anlatım, tartışma, soru cevap
10 Yapılandırmacılık Kuramı Anlatım, tartışma, soru cevap
11 Yapılandırmacılık Kuramı Anlatım, tartışma, soru cevap
12 İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı Anlatım, tartışma, soru cevap
13 Proje Tabanlı Öğrenme, Probleme Dayalı Öğrenme Anlatım, tartışma, soru cevap
14 Sosyal bilgiler öğretimde temel beceriler, Etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri Anlatım, tartışma, soru cevap
15 Sosyal bilgiler öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar Anlatım, tartışma, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Barr, R., Barth, James L. ve Shermis, S. Shermis. (2013). Sosyal bilgilerin doğası (Çev Ed. Cengiz Dönmez). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 2 20
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 3 30
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180