|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. PÇ-3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme. PÇ-4 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yapılandırmacı paradigmaya uygun bir ders planı/materyali/ürünü tasarlar ve geliştirir. |
PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. PÇ-3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme. PÇ-4 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme. PÇ-6 Sosyal Bilgiler alanındaki bir soruna ilişkin çözüm yöntemi geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirir. |
PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. PÇ-9 Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. PÇ-13 Alanda temel araştırma yöntem bilgi ve becerilerini kazanma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
2 | İlkokul dersleri öğretim programlarının özelliklerini-1 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
3 | İlkokul dersleri öğretim programlarının özelliklerini-2 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
4 | Yapılandırmacı paradigmada öğrenci merkezli eğitim | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
5 | Yapılandırmacı paradigmada etkinlik/ürün/materyal üretme süreci | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
6 | Tasarım ve geliştirme araştırmasının aşamaları | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
7 | Tasarım ve geliştirme araştırmasına ait araştırmalar-1 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tasarım ve geliştirme araştırmasına ait araştırmalar-2 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
10 | Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü tasarlama | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
11 | Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü geliştirme-1 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
12 | Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü geliştirme-2 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
13 | Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirme -1 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
14 | Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirme -2 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
15 | Geliştirilen etkinlik, ürün ve materyallerin raporlaştırılması | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | -Filiz Büyükalan, Sevil(2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, Pegem A Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |