|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. PÇ-3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme. PÇ-4 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yapılandırmacı paradigmaya uygun bir ders planı/materyali/ürünü tasarlar ve geliştirir. |
PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. PÇ-3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme. PÇ-4 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme. PÇ-6 Sosyal Bilgiler alanındaki bir soruna ilişkin çözüm yöntemi geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirir. |
PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. PÇ-9 Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. PÇ-13 Alanda temel araştırma yöntem bilgi ve becerilerini kazanma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 2 | İlkokul dersleri öğretim programlarının özelliklerini-1 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 3 | İlkokul dersleri öğretim programlarının özelliklerini-2 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 4 | Yapılandırmacı paradigmada öğrenci merkezli eğitim | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 5 | Yapılandırmacı paradigmada etkinlik/ürün/materyal üretme süreci | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 6 | Tasarım ve geliştirme araştırmasının aşamaları | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 7 | Tasarım ve geliştirme araştırmasına ait araştırmalar-1 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tasarım ve geliştirme araştırmasına ait araştırmalar-2 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 10 | Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü tasarlama | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 11 | Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü geliştirme-1 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 12 | Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü geliştirme-2 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 13 | Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirme -1 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 14 | Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirme -2 | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 15 | Geliştirilen etkinlik, ürün ve materyallerin raporlaştırılması | Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | -Filiz Büyükalan, Sevil(2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, Pegem A Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||