Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SBE 554 - SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SBE 554 Adı: YAPILANDIRMACI ETKİNLİKLERLE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramları bilir. PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
PÇ-3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
PÇ-4 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yapılandırmacı paradigmaya uygun bir ders planı/materyali/ürünü tasarlar ve geliştirir. PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
PÇ-3 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
PÇ-4 Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
PÇ-6 Sosyal Bilgiler alanındaki bir soruna ilişkin çözüm yöntemi geliştirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirir. PÇ-1 Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
PÇ-9 Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-13 Alanda temel araştırma yöntem bilgi ve becerilerini kazanma
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramlar Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
2 İlkokul dersleri öğretim programlarının özelliklerini-1 Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
3 İlkokul dersleri öğretim programlarının özelliklerini-2 Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
4 Yapılandırmacı paradigmada öğrenci merkezli eğitim Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
5 Yapılandırmacı paradigmada etkinlik/ürün/materyal üretme süreci Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
6 Tasarım ve geliştirme araştırmasının aşamaları Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
7 Tasarım ve geliştirme araştırmasına ait araştırmalar-1 Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
8 Ara Sınav
9 Tasarım ve geliştirme araştırmasına ait araştırmalar-2 Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
10 Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü tasarlama Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
11 Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü geliştirme-1 Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
12 Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü geliştirme-2 Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
13 Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirme -1 Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
14 Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirme -2 Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
15 Geliştirilen etkinlik, ürün ve materyallerin raporlaştırılması Anlatım, soru cevap, ders planı tasarlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 -Filiz Büyükalan, Sevil(2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, Pegem A Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 2 20
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 3 30
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180