Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EPÖTZ 507 - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EPÖTZ 507 Adı: KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM SİSTEMİNE YANSİMALARİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN TAMER YENEN (emintameryenen@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenciler bu derste küreselleşme olgusu ile ilgili ekonomik, siyasi ve sosyal olguları, ilgili kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri anlayacaklar ve onları doğru olarak kullanacaklardır. Öğrenciler Türkiye nin eğitim sorunlarını görebilecekler onlara uygun çözümler önerebileceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni koşulların eğitim sistemlerine getirdiği olumlu olumsuz etkileri görebilme PÇ-4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Eğitim sorunlarına ulusal ve yerel düzeyde yeni çözüm önerileri getirebilme PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Eğitim sorunlarına ulusal ve yerel düzeyde yeni çözüm önerileri getirebilme PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Modernizm ve eğitim. Postmodernizm ve eğitim. Batılı düşünürlerde modernizm ve postmodernizm. Türk düşünürlerinde modernizm ve postmodernizm. Bir söylem olarak postmodernizm küreselleşme ilişkisi. Sosyal değişme teorileri ve küreselleşme. Küreselleşme ve yerellik. Küreselleşme yandaşlarının görüşleri. Küreselleşme karşıtlarının görüşleri. Küreselleşmenin eğitim boyutları. Küreselleşmenin eğitim sistemine etkileri. Küreselleşme ve eğitim sistemindeki uygulamalar(AB Kriterleri).
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 1 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 10 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 10 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 176