|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN TAMER YENEN (emintameryenen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciler bu derste küreselleşme olgusu ile ilgili ekonomik, siyasi ve sosyal olguları, ilgili kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri anlayacaklar ve onları doğru olarak kullanacaklardır. Öğrenciler Türkiye nin eğitim sorunlarını görebilecekler onlara uygun çözümler önerebileceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yeni koşulların eğitim sistemlerine getirdiği olumlu olumsuz etkileri görebilme |
PÇ-4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Eğitim sorunlarına ulusal ve yerel düzeyde yeni çözüm önerileri getirebilme |
PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Eğitim sorunlarına ulusal ve yerel düzeyde yeni çözüm önerileri getirebilme |
PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Modernizm ve eğitim. Postmodernizm ve eğitim. Batılı düşünürlerde modernizm ve postmodernizm. Türk düşünürlerinde modernizm ve postmodernizm. Bir söylem olarak postmodernizm küreselleşme ilişkisi. Sosyal değişme teorileri ve küreselleşme. Küreselleşme ve yerellik. Küreselleşme yandaşlarının görüşleri. Küreselleşme karşıtlarının görüşleri. Küreselleşmenin eğitim boyutları. Küreselleşmenin eğitim sistemine etkileri. Küreselleşme ve eğitim sistemindeki uygulamalar(AB Kriterleri). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ara Sınav | |
2 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 1 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |