Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EPÖTZ 509 - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EPÖTZ 509 Adı: YARATICI ÖĞRETİM SENARYOSU GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERGİN ERGİNER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocukların üst düzey düşünme becerileri geliştirmek için öğretmeyi öğrenme becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yaratıcı düşünme becerilerini açıklayabilir. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular
PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
PÇ-9 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme.
PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Yaratıcı düşünme becerilerinden öğretimde yararlanabilir. PÇ-4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
PÇ-6 Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular
PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular
PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
PÇ-9 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Yeni bir öğretim etkinliği yaratabilir. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
PÇ-6 Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular
PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular
PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Yarattığı öğretim etkinliğini sınıfta kullanabilir. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Concept and Types of Knowledge Conceptualization Abstract thinking Sorgulayıcı düşünme Yaratıcı düşünme Eleşti,rel düşünme Problem çözme Pratik düşünme Stratejik düşünme Alternatifli düşünme Hızlı düşünme Rol oynama Bağımsız çalışabilme Grupla çalışabilme Öğretmeyi öğrenme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kavram, türleri, kavramsallaştırma ve öğretim becerisi ilişkisi, kavram öğretimi, öğretimde kullanımı Kavram Eşleştirme, Akrostiş, Akronim, Görüş geliştirme, Başka, Ters başka
2 Soyut düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Beyin fırtınası, Altı şapkalı düşünme, Sinektik, Balık kılçığı, Ağaç kökü, Sokratik metod, Küçük Prens sandalyesi
3 Yaratıcı düşünme ve öğretim becerisi ilişkis. öğretimde kullanımı Yaratıcı Drama, Pandomim, Altı şapkalı düşünme, Beyin fırtınası, Sinektik, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye
4 Sorgulayıcı düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Analytical thinking and relationship with teaching skill, use in teaching Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye
5 Eleştirel düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye
6 Problem çözme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye
7 Estetik düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye,
8 Ara Sınav
9 Stratejik düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Beyin fırtınası, kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye,
10 Alternatifli düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Altı şapkalı düşünme, Siz Olsaydınız Ne Yapardınız? Örnek Olay
11 Hızlı düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı / Pratik düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Beyin Fırtınası
12 Rol oynama ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, Kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye,
13 Bağımsız çalışabilme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Tek kişilik tiyatro, Önemli şeyler
14 Grupla çalışabilme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, Kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, Takım çalışması, Philps 66
15 Becerilerin birlikte kullanımı Takım çalışması, Sinektik
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Michael-Luna, S., & Heimer, L. G. (2012). Creative curriculum and HighScope curriculum. Curriculum in early childhood, 120-132.
2 Yaylacı, F. (2013). Ders Bilimi. Ankara: Siyasal kitabevi.
3 Erginer, E. (2022). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık.
4 Baltacıoğlu, İ. H. (1995). Talim ve Terbiye’de İnkılâp. Haz. R. Canım ve RY Kıncal, İstanbul:. MEB Yay.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akıllı tahta, Sınıf Bilgisayarı, Öğrenci bilgisayarları ve diğerleri. Sınıf öğretim platformları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 2
Final Sınavı 1 1

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 5 14 70
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 10 50
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
0
0
Toplam İş Yükü 242