|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERGİN ERGİNER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, çocukların üst düzey düşünme becerileri geliştirmek için öğretmeyi öğrenme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaratıcı düşünme becerilerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. PÇ-9 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir. PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Yaratıcı düşünme becerilerinden öğretimde yararlanabilir. |
PÇ-4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar. PÇ-6 Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. PÇ-9 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir. PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Yeni bir öğretim etkinliği yaratabilir. |
PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-6 Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Yarattığı öğretim etkinliğini sınıfta kullanabilir. |
PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-8 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. PÇ-12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Concept and Types of Knowledge Conceptualization Abstract thinking Sorgulayıcı düşünme Yaratıcı düşünme Eleşti,rel düşünme Problem çözme Pratik düşünme Stratejik düşünme Alternatifli düşünme Hızlı düşünme Rol oynama Bağımsız çalışabilme Grupla çalışabilme Öğretmeyi öğrenme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavram, türleri, kavramsallaştırma ve öğretim becerisi ilişkisi, kavram öğretimi, öğretimde kullanımı | Kavram Eşleştirme, Akrostiş, Akronim, Görüş geliştirme, Başka, Ters başka |
2 | Soyut düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin fırtınası, Altı şapkalı düşünme, Sinektik, Balık kılçığı, Ağaç kökü, Sokratik metod, Küçük Prens sandalyesi |
3 | Yaratıcı düşünme ve öğretim becerisi ilişkis. öğretimde kullanımı | Yaratıcı Drama, Pandomim, Altı şapkalı düşünme, Beyin fırtınası, Sinektik, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye |
4 | Sorgulayıcı düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Analytical thinking and relationship with teaching skill, use in teaching | Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye |
5 | Eleştirel düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye |
6 | Problem çözme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye |
7 | Estetik düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, kalite evi, altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stratejik düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin fırtınası, kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, |
10 | Alternatifli düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Altı şapkalı düşünme, Siz Olsaydınız Ne Yapardınız? Örnek Olay |
11 | Hızlı düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı / Pratik düşünme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin Fırtınası |
12 | Rol oynama ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, Kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, |
13 | Bağımsız çalışabilme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Tek kişilik tiyatro, Önemli şeyler |
14 | Grupla çalışabilme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, Kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, Takım çalışması, Philps 66 |
15 | Becerilerin birlikte kullanımı | Takım çalışması, Sinektik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Michael-Luna, S., & Heimer, L. G. (2012). Creative curriculum and HighScope curriculum. Curriculum in early childhood, 120-132. | |
2 | Yaylacı, F. (2013). Ders Bilimi. Ankara: Siyasal kitabevi. | |
3 | Erginer, E. (2022). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
4 | Baltacıoğlu, İ. H. (1995). Talim ve Terbiye’de İnkılâp. Haz. R. Canım ve RY Kıncal, İstanbul:. MEB Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akıllı tahta, Sınıf Bilgisayarı, Öğrenci bilgisayarları ve diğerleri. Sınıf öğretim platformları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 2 | |
Final Sınavı | 1 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 5 | 14 | 70 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 242 |