Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EPÖTZ 515 - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EPÖTZ 515 Adı: İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM PROGRAMLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı; program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramak, ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemek, alanla ilgili program geliştirmek ve program geliştirmede yaşanan sorunları ortaya koymaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Program geliştirmede yaşanan sorunları analiz edebilme PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme.
PÇ-13 Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceler PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Ortaöğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceler PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, Eğitimde program geliştirmenin teorik temelleri (psikolojik, sosyal vs.) Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan programın temel bileşenleri. Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemler. Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgiler. Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeler. Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kurallar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
2 İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
3 İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
4 İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
5 İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
6 İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
7 İlköğretim ve ortaöğretimde program geliştirme sorunları ile ilgili alan yazın incelemeleri Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 İlköğretimde program geliştirme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
10 İlköğretimde program geliştirme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
11 İlköğretimde program geliştirme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
12 Ortaöğretimde program geliştirme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
13 Ortaöğretimde program geliştirme Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
14 Geliştirilen programların incelenmesi Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
15 Geliştirilen programların incelenmesi Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim Programları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 16 1 60
5.Rapor 8 1 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 168