|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı; program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramak, ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemek, alanla ilgili program geliştirmek ve program geliştirmede yaşanan sorunları ortaya koymaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme |
PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Program geliştirmede yaşanan sorunları analiz edebilme |
PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. PÇ-13 Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceler |
PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ortaöğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceler |
PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, Eğitimde program geliştirmenin teorik temelleri (psikolojik, sosyal vs.) Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan programın temel bileşenleri. Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemler. Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgiler. Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeler. Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kurallar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
2 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
3 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
4 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
5 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
6 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
7 | İlköğretim ve ortaöğretimde program geliştirme sorunları ile ilgili alan yazın incelemeleri | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlköğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
10 | İlköğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
11 | İlköğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
12 | Ortaöğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
13 | Ortaöğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
14 | Geliştirilen programların incelenmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
15 | Geliştirilen programların incelenmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim Programları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 1 | 60 |
5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |