|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin temel amacı; program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramak, ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemek, alanla ilgili program geliştirmek ve program geliştirmede yaşanan sorunları ortaya koymaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme |
PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Program geliştirmede yaşanan sorunları analiz edebilme |
PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir. PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. PÇ-13 Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceler |
PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Ortaöğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceler |
PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, Eğitimde program geliştirmenin teorik temelleri (psikolojik, sosyal vs.) Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan programın temel bileşenleri. Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemler. Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgiler. Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeler. Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kurallar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 2 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 3 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 4 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 5 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 6 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceleme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 7 | İlköğretim ve ortaöğretimde program geliştirme sorunları ile ilgili alan yazın incelemeleri | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İlköğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 10 | İlköğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 11 | İlköğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 12 | Ortaöğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 13 | Ortaöğretimde program geliştirme | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 14 | Geliştirilen programların incelenmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 15 | Geliştirilen programların incelenmesi | Tartışma, grup çalışması, anlatma, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Öğretim Programları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 16 | 1 | 60 |
| 5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 168 | ||