|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİN TAMER YENEN (emintameryenen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İlkerine uygun şekilde bir ihtiyaç analizi çalışmasını yürütür. |
PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. PÇ-13 Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders kapsamında şu konular işlenecektir: Temel kavramlar, program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri, ihtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar, ihtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar, ihtiyaç analizinde değerlendirme süreci. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | htiyaç analizi nedir? | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 2 | htiyaç analizi nedir? | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 3 | İhtiyaç analizi sürecinde ilk aşamalar | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 4 | İhtiyaç analizi sürecinde ilk aşamalar | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 5 | Bir ihtiyaç analizi modeli seçme | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 6 | Bir ihtiyaç analizi modeli seçme | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 7 | İhtiyaç belirleme verilerinin analiz edilmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İhtiyaç belirleme verilerinin analiz edilmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 10 | İhtiyaç belirleme raporunun yazılması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 11 | İhtiyaç belirleme raporunun yazılması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 12 | İhtiyaç belirleme raporunun yazılması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 13 | Ülke genelinde ihtiyaç belirleme çalışmalarının yürütülmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 14 | Ülke genelinde ihtiyaç belirleme çalışmalarının yürütülmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
| 15 | Final Sınavı | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 168 | ||