|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN TAMER YENEN (emintameryenen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİN TAMER YENEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Program sonunda öğrenci; •Türk eğitim sisteminde içerisinde öğretmen, öğretmenlik mesleği ve öğretmen sorunları ile ilgili kavramları açıklayabilir. •Türk Eğitim sistemi içerisinde öğretmenlik mesleğinin doğuşu, gelişimi, bugünkü durumunu değerlendirebilir. •Türkiye’de öğretmenlik mesleğinin temel özellikleri açısından gelişimini ve sorunlarını değerlendirebilir. •Yeni değişme ve gelişmelerin öğretmenlik mesleğine yansımalarını değerlendirebilir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Türk eğitim sisteminin genel durumunu değerlendirir. |
PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Türk eğitim sisteminde okul yönetimi ve öğretmenlerden kaynaklanan sosyal problemleri kavrar. |
PÇ-10 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, Yönetim kurumları ve süreçleri, Eğitim sistemine yönelik sorunların belirlenmesi ve çözülmesi, Genel değerlendirme ve tekrar, Türk Eğitim Sisteminde İnsan Kaynakları ve Fiziksel Kaynaklar, Milli Eğitim sisteminin yönetim problemleri, Eğitime yönelik çalışmalarda ideolojik yaklaşımların egemen olması, Eğitimde program geliştirme ve karşılaşılan sorunlar, Milli eğitimin finansal sorunları ve çözüm yolları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin konusu, kapsamı ve izlenecek yöntemin açıklanması | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
2 | Eğitim sistemi ile ilgili temel kavramlar | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
3 | Türk eğitiminde yenileşme hareketleri | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
4 | Türk milli eğitim sisteminin kuruluşu ve gelişimi | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Atatürk’ün eğitim görüşleri | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
6 | Okul öncesi eğitimin gelişimi ve sorunları | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
7 | İlköğretimin gelişimi ve sorunları | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genel ortaöğretimin gelişimi ve sorunları | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
10 | Mesleki ve teknik eğitimin gelişimi ve sorunları | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Yükseköğretimde gelişmeler ve sorunlar | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Yaygın eğitimde gelişmeler ve sorunlar | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Öğretmen yetiştirme sisteminde gelişmeler ve sorunlar | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
14 | Türk milli eğitim sisteminin genel değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Örnek Olay Yöntemi |
15 | Değerlendirme | Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özeti, B. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Önerilen kitap, ders araç ve gereçleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 193 |