|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN TAMER YENEN (emintameryenen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlkerine uygun şekilde bir ihtiyaç analizi çalışmasını yürütür. |
PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. PÇ-13 Ülkemizde uygulanmakta olan programları değerlendirme bilgi ve becerisi kazanmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında şu konular işlenecektir: Temel kavramlar, program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri, ihtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar, ihtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar, ihtiyaç analizinde değerlendirme süreci. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | htiyaç analizi nedir? | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
2 | htiyaç analizi nedir? | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
3 | İhtiyaç analizi sürecinde ilk aşamalar | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
4 | İhtiyaç analizi sürecinde ilk aşamalar | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
5 | Bir ihtiyaç analizi modeli seçme | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
6 | Bir ihtiyaç analizi modeli seçme | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
7 | İhtiyaç belirleme verilerinin analiz edilmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İhtiyaç belirleme verilerinin analiz edilmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
10 | İhtiyaç belirleme raporunun yazılması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
11 | İhtiyaç belirleme raporunun yazılması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
12 | İhtiyaç belirleme raporunun yazılması | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
13 | Ülke genelinde ihtiyaç belirleme çalışmalarının yürütülmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
14 | Ülke genelinde ihtiyaç belirleme çalışmalarının yürütülmesi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma |
15 | Final Sınavı | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |