|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin belirlediği bir konuya ilişkin alanyazın taraması yapma ve bunun sonucunda ikincil kaynaklardan elde edilen verileri sentezleme, bulguları analiz etme, yorumlama, sunma ve tartışma olanağı sunmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Literatür taraması yapabilme konusunda becerisini geliştirir. |
PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur. PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Alanı ile ilgili güncel ve akademik gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur. PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-6 Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki kavram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibi olur ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Elde ettiği bilgilere dayalı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anabilim Dalı Semineri, konu belirleme, alanyazın taraması, veri toplama, bulguların değerlendirilmesi, yorumlanması, rapor haline getirilmesi ve sunumu ile ilgili konuları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders amaç ve hedeflerinin açıklanması | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
2 | Alevi Bektaşi Kültürü yazınında yaşanan tartışmalar ve gelişmeler | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
3 | Bilimsel paradigmalar ve Alevi Bektaşi Kültürü alanına yansımaları | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
4 | Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki makale, bildiri vb. çalışmaların yayımlanması süreci | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
5 | Yayımlanma sürecinin bilimsel etik açısından değerlendirilmesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
6 | Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki bilimsel yayınların bibliyometrik analizi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
7 | Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki bilimsel yayınların bibliyometrik analizi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tezlerin yazım sürecinde yaşananlar üzerine örnek olay incelemesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
10 | Anabilim dalında hazırlanan tezlerin yazım sürecinde yaşananlar üzerine örnek olay incelemesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
11 | Bir makalenin sözlü sunumunun yapılması | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
12 | Alevi Bektaşi Kültürü üzerine yapılan arama konferansları, çalıştay, kongre vb. organizasyonların incelenmesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
13 | Alevi Bektaşi Kültürü üzerine yapılan arama konferansları, çalıştay, kongre vb. organizasyonların incelenmesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
14 | Alevi Bektaşi alanındaki diğer eğitim programlarının incelenmesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
15 | İlgili literatür ışığında lisansüstü Alevi Bektaşi Kültürü eğitiminin kalitesinin arttırılmasına yönelik öneriler | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Creswell, J. W. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları.4.b. (çev. S. B. Demir) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. | |
2 | Kumar, Ranjit. (2015). Araştırma Yöntemleri: Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım Araştırma Rehberi. (çev. Güçlü Şekercioğlu). Ankara: Egde Akademi. | |
3 | Patton M. Q. (2014). Nitel araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (çev. F. Z. Öztürk). Ankara: Pegem Akademi. | |
4 | Punch, K. F. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (çev. Dursun Bayrak). Ankara: Siyasal Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve online bilimsel kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 3 | 20 |
5.Rapor | 2 | 3 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |