|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin belirlediği bir konuya ilişkin alanyazın taraması yapma ve bunun sonucunda ikincil kaynaklardan elde edilen verileri sentezleme, bulguları analiz etme, yorumlama, sunma ve tartışma olanağı sunmayı amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Literatür taraması yapabilme konusunda becerisini geliştirir. |
PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur. PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Alanı ile ilgili güncel ve akademik gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur. PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-6 Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki kavram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibi olur ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Elde ettiği bilgilere dayalı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Anabilim Dalı Semineri, konu belirleme, alanyazın taraması, veri toplama, bulguların değerlendirilmesi, yorumlanması, rapor haline getirilmesi ve sunumu ile ilgili konuları kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders amaç ve hedeflerinin açıklanması | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 2 | Alevi Bektaşi Kültürü yazınında yaşanan tartışmalar ve gelişmeler | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 3 | Bilimsel paradigmalar ve Alevi Bektaşi Kültürü alanına yansımaları | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 4 | Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki makale, bildiri vb. çalışmaların yayımlanması süreci | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 5 | Yayımlanma sürecinin bilimsel etik açısından değerlendirilmesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 6 | Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki bilimsel yayınların bibliyometrik analizi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 7 | Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki bilimsel yayınların bibliyometrik analizi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tezlerin yazım sürecinde yaşananlar üzerine örnek olay incelemesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 10 | Anabilim dalında hazırlanan tezlerin yazım sürecinde yaşananlar üzerine örnek olay incelemesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 11 | Bir makalenin sözlü sunumunun yapılması | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 12 | Alevi Bektaşi Kültürü üzerine yapılan arama konferansları, çalıştay, kongre vb. organizasyonların incelenmesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 13 | Alevi Bektaşi Kültürü üzerine yapılan arama konferansları, çalıştay, kongre vb. organizasyonların incelenmesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 14 | Alevi Bektaşi alanındaki diğer eğitim programlarının incelenmesi | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 15 | İlgili literatür ışığında lisansüstü Alevi Bektaşi Kültürü eğitiminin kalitesinin arttırılmasına yönelik öneriler | Sözlü Anlatım-Soru- Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Creswell, J. W. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları.4.b. (çev. S. B. Demir) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. | |
| 2 | Kumar, Ranjit. (2015). Araştırma Yöntemleri: Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım Araştırma Rehberi. (çev. Güçlü Şekercioğlu). Ankara: Egde Akademi. | |
| 3 | Patton M. Q. (2014). Nitel araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (çev. F. Z. Öztürk). Ankara: Pegem Akademi. | |
| 4 | Punch, K. F. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (çev. Dursun Bayrak). Ankara: Siyasal Kitabevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve online bilimsel kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 3 | 20 |
| 5.Rapor | 2 | 3 | 20 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||