Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACI BEKTAŞ VELİ ARAŞTIRMA VE UYGULAMA ENSTİTÜSÜ / HBABD-602 - ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA)

Kodu: HBABD-602 Adı: ANABİLİM DALI SEMİNERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NEVAL KARANFİL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin belirlediği bir konuya ilişkin alanyazın taraması yapma ve bunun sonucunda ikincil kaynaklardan elde edilen verileri sentezleme, bulguları analiz etme, yorumlama, sunma ve tartışma olanağı sunmayı amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Literatür taraması yapabilme konusunda becerisini geliştirir. PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Alanı ile ilgili güncel ve akademik gelişmeleri açıklayabilir. PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur.
PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
PÇ-6 Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki kavram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibi olur ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Elde ettiği bilgilere dayalı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir. PÇ-2 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-3 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Anabilim Dalı Semineri, konu belirleme, alanyazın taraması, veri toplama, bulguların değerlendirilmesi, yorumlanması, rapor haline getirilmesi ve sunumu ile ilgili konuları kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders amaç ve hedeflerinin açıklanması Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
2 Alevi Bektaşi Kültürü yazınında yaşanan tartışmalar ve gelişmeler Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
3 Bilimsel paradigmalar ve Alevi Bektaşi Kültürü alanına yansımaları Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
4 Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki makale, bildiri vb. çalışmaların yayımlanması süreci Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
5 Yayımlanma sürecinin bilimsel etik açısından değerlendirilmesi Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
6 Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki bilimsel yayınların bibliyometrik analizi Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
7 Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki bilimsel yayınların bibliyometrik analizi Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
8 Ara Sınav
9 Tezlerin yazım sürecinde yaşananlar üzerine örnek olay incelemesi Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
10 Anabilim dalında hazırlanan tezlerin yazım sürecinde yaşananlar üzerine örnek olay incelemesi Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
11 Bir makalenin sözlü sunumunun yapılması Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
12 Alevi Bektaşi Kültürü üzerine yapılan arama konferansları, çalıştay, kongre vb. organizasyonların incelenmesi Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
13 Alevi Bektaşi Kültürü üzerine yapılan arama konferansları, çalıştay, kongre vb. organizasyonların incelenmesi Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
14 Alevi Bektaşi alanındaki diğer eğitim programlarının incelenmesi Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
15 İlgili literatür ışığında lisansüstü Alevi Bektaşi Kültürü eğitiminin kalitesinin arttırılmasına yönelik öneriler Sözlü Anlatım-Soru- Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Creswell, J. W. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları.4.b. (çev. S. B. Demir) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
2 Kumar, Ranjit. (2015). Araştırma Yöntemleri: Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım Araştırma Rehberi. (çev. Güçlü Şekercioğlu). Ankara: Egde Akademi.
3 Patton M. Q. (2014). Nitel araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (çev. F. Z. Öztürk). Ankara: Pegem Akademi.
4 Punch, K. F. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (çev. Dursun Bayrak). Ankara: Siyasal Kitabevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Basılı ve online bilimsel kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 3 20
5.Rapor 2 3 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 12 60
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 3 2 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 2 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 2 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180